Rollerrel érkezett munkahelyére Szalay Bettina. Ezt a járművet azért kedveli, mert környezetbarát, és remek sporteszköz is. Ugyanakkor szerinte nem túl biztonságos.
Szalay Bettina
“Előnye a gyorsaság, és hogy mozgok közben, a hátránya az, hogy mivel a KRESZ-ben gyalogosként szerepelünk szinte, ezért nem nagyon figyelnek ránk, a zebráknál, a gyalogos átkelőnél abszolút nem érzem ezt, hogy előnyben részesítenek, de gyors!”
Rutinosan közlekedik az elektromos rollerrel Nagy Donát is. Általában a bicikliutat használja, időnként pedig a járdát, de ott lassabban halad. Ő úgy tapasztalta, az autósok figyelnek rá - erre szükség is van, hiszen a rolleren nincsen például irányjelző.
Nagy Donát
“Ugye nincsen elektromos index készülék a rolleren, a kezemet pedig nem tudom kitenni, hiszen olyan közel kell tartanom a fogantyún a kezemet, hogy ha a kezemet lóbálnám, akkor lehet, hogy könnyen elesnék, illetve ugye a gázt is nyomnom kell nekem folyamatosan, ezért egy ilyen félmegoldás, hogy én például a lábammal szoktam jelezni, ezért még inkább megnéznek az autósok, hogy én miért lóbálom a lábamat útközben.”
Donát többnyire sisakot is visel, bár erre vonatkozóan nincs előírás. Az elektromos rollerre ugyanis jelenleg semmilyen köztúti szabályozás nem vonatkozik.
Unger József - közelekedésbiztonsági szakértő
Jelen pillanatban nincs olyan hatályos jogszabály, ami egyáltalában szabályozná a gördeszkával, az elektromos rollerral, a sima rollerral közlekedő járművezetőknek a közlekedési rendjét, nincs előírva, hogy hol mehet, járdán, úttesten, út szélén, út közepén, tehát alapból véve rá van bízva az állampolgárra, hogy ő mit talál ki. 04:11
A tisztázatlan helyzet azt jelenti, hogy sem a kerékpárosokra, sem a gyalogosokra, sem a segédmotoros kerékpárosokra vonatkozó szabályt nem lehet számonkérni a rollerezőkön.
Unger József - közlekedésbiztonsági szakértő
“Én javasolnám azt, hogy amennyiben van kerékpáros nyom, vagy kerékpársáv, ezeknek a járműveknek inkább azon kellene közlekedni, mert egy bizonyos határig védve vannak.”
A legtöbb országban az elektromos roller a kerékpárral került egy kategóriába, azzal a különbséggel, hogy útteesten legfeljebb 25, járdán pedig maximum 10 km/órás sebességgel közlekedhetnek. Hasonló szabályozás várható itthon is, a tervek szerint még ebben az évben módosuló KRESZ szerint.