Hírek

Halasztható ügyintézés

2020. április 28., 17:40

Az operatív törzs arra kéri a kormányablakok és az okmányirodák ügyfeleit, hogy időpontfoglalással menjenek ügyet intézni, csak indokolt esetben keressék fel személyesen a hivatalokat. Időpont az ügyfélkapun keresztül, anélkül pedig a 1818-as ingyenesen hívható telefonszámon foglalható.

Halasztható ügyintézés

Georginának gépjármű-ügyintézés miatt gyakran kell az  okmányirodába járnia, ő eddig is előre foglalt időpontot, hiszen így gyorsabban végez, hatékonyabban tudja beosztani a munkaidejét

Boros Georgina
“Ügyfélkapun foglalunk időpontokat, én előtte is jártam ide az okmányirodába. Így időpontokkal igazából ugyanúgy megy minden gördülékenyen, mint azelőtt. Kedvesek, aranyosak az ügyintézők, igazából minden megfelelően működik”

A kormányablakokban változatlanul heti 44 órás nyitvatartással várják az ügyfeleket. A lejárt okmányokra vonatkozóan néhány könnyítés is érvénybe lépett a járványügyi veszélyhelyzet miatt.

Vörös Zsuzsanna - osztályvezető, Szobathelyi Járási Hivatal és Kormányhivatal
“A magyar állampolgárok 2020.április 12-ét követően lejáró valamennyi hivatalos okmánya a veszélyhelyet megszűnését követő 1 napig érvényes, ez a rendelkezés vonatkozik pl: személyi igazolványra, az útlevelekre, a parkolási igazolványra, valamint a forgalmi engedélyben szereplő műszaki érvényességre is”.  “ Akiknek külföldön is érvényes okmányokra van szükségük, lejárt okmányaikat meg kell hosszabbítaniuk  a kormányablakokban. “

Az elveszett iratokat a magyarország.hu oldalon keresztül, vagy személyesen lehet pótolni a kormányablakoknál. Az elkészült okmányokat jelenleg csak postával kézbesítik, a személyes találkozások minimálisra szorítása miatt.