Hírek

Gyakori áramkimaradás

2010. augusztus 18., 17:45
Gyakori az áramkimaradás a napokban Szombathely déli városrészén és a környékbeli falvakban. Naponta többször, akár fél órára is elmegy az áram. Sok családban emiatt már a tévé és a mosógép is tönkrement.
Gyakori áramkimaradás

A szolgáltató azt mondja, az utóbbi napok viharos időjárása és a vezetéknek repülő madarak okozhatják a gyakori üzemzavart.

Alig 15 km-re Szombathelytől, Sorkikápolnán panaszkodnak a lakók. Gyakran, naponta több alkalommal is áramszünet van a faluban, és nem értik miért. Olykor csak pár másodpercig, máskor fél óráig nincs áram.

Koltai Rita
"Van olyan nap, hogy többször, pár napja például 8-szor is áramkimaradás volt."

Nárai Lászlóné
"Főleg hétvégén fél órában vagy hatszor elment pár másodpercre."

Azt mondják, a mosó- és mosogatógépek emiatt 4-5 órát dolgoznak, mert minden egyes alkalommal elölről kezdik a programot, így több vizet is használnak el. Van, akinek tönkrement ment már a háztartási gépe az áramingadozás miatt.

Németh Éva
"Tévét többször is cseréltünk már, a szerelő azt mondta, az áramingadozás miatt tönkrement a dióda."

A szakember azt mondja, a sima áramkimaradást a gépek úgy érzékelik, mintha ki-be kapcsolnánk őket, elvileg nem romolhatnak el.

Szombathelyi Tamás - épületgépész mérnök
"Probléma akkor merülhet fel, ha túlfeszültség keletkezik, mikor visszajön az áram, mondjuk 220 helyett 280 voltot kap például villámlás következtében."

Ilyenkor tönkremehet az elekromos panel, aminek a cseréje több tízezer forint is lehet.

A sorkikápolnaiak azt mondják, jelentették a hibát a szolgáltatónak. Az E-On győri központjában ezt megerősítették. A sajtószóvivő kérdésünkre telefonon azt közölte, gólyák repültek a vezetékeknek a faluban, ez okozta a hibát, amit már kijavítottak. Szombathely szentkirályi városrészében pedig a szeles idő okozott üzemzavart az elmúlt napokban, amit szintén sikerült elhárítani. A Magyar Energiahivatal legutóbbi vizsgálatából kiderül: a szolgáltatók a bejelentések 80 százalékára válaszolnak 30 napon belül, minden ötödik ügyfél egy hónapnál tovább vár problémája megoldására. Már tárgyalnak az ún. vihartörvényről is, ebben hosszabb áramszünetek esetén kártérítés fizetésére köteleznék a szolgáltatókat.