Hírek

Gépészmérnök-hallgatók az LuK-ban

2016. február 01., 16:06

A legtöbb, 55-ből 16 gépészmérnök-hallgató duális képzését vállalta a nagyvállalatok közül az LUK Savaria Kft. A jövő mérnökei a vizsgaidőszakot gyakorlattal töltik a cégnél.

Gépészmérnök-hallgatók az LuK-ban

Különböző méréseket, és a gyár termékeinek összeszerelését gyakorolják éppen az egyik oktatóteremben a gépészmérnök hallgatók az LuK-ban. A fiatalok közül többeknek egyetemi tanulmányaik megkezdése előtt sem volt ismeretlen a nagyvállalat. Büki Ádám például diákmunkásként többször is dolgozott a cégnél.

Büki Ádám
A gépipariban érettségiztem, utána technikusi vizsgát tettem. Utolsó évemben hallottuk, hogy indul a gépészmérnökképzés, és azt gondoltam, hogy ez egy jó választás lesz. 16.29 azért választottam az LUK-t, mivel Szombathely legnagyobb vállalata, és már korábban sokat dolgoztam a cégnél és ismertem a működését.

Pergel Benjamin pedig tanulmányi szerződéssel szerezte meg az automatizálási technikusi szakmát a az LuK-nál.

Pergel Benjamin
“Gondoltam, miért ne mehetnék tovább ezen a pályán, ami nagyon megtetszett, ezért jelentkeztem a gépészmérnök képzésre. A céggel egyeztettem, ők beleegyeztek, hogy folytassam a tanulmányaimat, és itt vagyok. Remélem, ez is sikerül.

A duális gépészmérnök-képzés keretében a hallgatók megismerkedhetnek az LUK Savaria Kft. tevékenységével, a termelési folyamatokkal.

Nagy Ádám mérnök - tanár, LUK Savaria Kft.
Ez egy jó lehetőséget nyújt a vállalatnak, hogy saját maga is részt vegyen a szakemberek képzésében. Ezáltal a hallgatóknak is előnyként jelentkezik, hogy már az oktatás során megkapják azokat az ismereteket, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a későbbi problémákkal, feladatokkal jól meg tudjanak birkózni.

A hét félévből álló képzés első szemeszterében a hallgatók az általános szabályokkal, elvárásokkal ismerkedhettek meg, majd két héten át a gyártási folyamatokba is bepillanthattak, valamint egyszerűbb feladatokat is meg kellett oldaniuk. A nagyvállalatnak fontos, hogy minden területen kiváló szakemberek dolgozzanak – mondja a mérnök-tanár, ezért az oktatás interaktív. A cél, hogy minél szélesebb körű ismereteket sajátítsanak el a jövő mérnökei.