1872 óta folyik vasúti járműjavítás a Szövő utcai telephelyen. Évente több mint 2000 teher- és személyvagon, tartálykocsi és mozdony szervizelésére van lehetőség, továbbá gyártási munkát is képesek végezni: egykor itt készültek az InterPici szerelvények. A MÁV Vasjármű a 2008-as válság hatására súlyos helyzetbe került, csődöt jelentett, megkezdődött az évekig tartó felszámolási eljárás, ami hamarosan kedvező véget ér.
"A Mozdony és Vasúti Járműjavító Kft. megvásárolta egy pályázat keretében az összes olyan eszközt, ami ahhoz szükséges, hogy ezen a telephelyen a termelés folytatható legyen."
Hét évre kibérelték a telephelyet a GySEV-től, a munkahelyek megtartásához pedig 130 millió forintot nyertek az Országos Foglalkoztatási Alap pályázatán. Ennek fejében vállalták, hogy 176 főt foglalkoztatnak egy évig.
Puskás Tivadar - polgármester
"Ez Szombathely számára azért is jelentős, hiszen munkahelyeket őrzünk meg, és a munkahelyek számunkra nagyon fontosak."
Az állami támogatás abban segít, hogy az új cég stabilan kezdhesse meg a működését - hangzott el a sajtótájékoztatón. Minden olyan engedéllyel és referenciával rendelkeznek, amely a külföldi megrendelések teljesítéséhez kell, de belföldi piacra is dolgoznának.
Glattfelder Béla - ügyvezető igazgató, Mozdony és Vasúti Járműjavító Kft.
"2016-ban megközelítőleg egymilliárd forintnyi szolgáltatási exportot fogunk nyugat-európai piacokra lebonyolítani. Hiszen ennek a telephelynek jellegzetessége, hogy közel van a határhoz, és úgy tűnik, hogy 85 százalékban nyugat-európai magánvasúttársaságok számára fogunk vasúti szerelvények karbantartását, fővizsgáját, mozdonyok javítását, szervizelését végezni."
A kormány tavaly a Styl Fashion Kft.-t segítette ki a csődhelyzetből. A járműjavító megmentését a cég komoly múltja és az itt dolgozók értékes szakmai tudása miatt is fontosnak tartották, mondta el Hende Csaba.
Hende Csaba - országgyűlési képviselő
"Szombathelyen most lezárunk egy korszakot, nincs több olyan nagyvállalatunk, amely csődben lenne, felszámolás alatt lenne, ellenkezőleg: számtalan olyan cégünk van, amely két kézzel kap a munkaerő után, és keresi a munkaerőt. 2000 ember hiányzik ma a szombathelyi gyárakból."
A járműjavítóban február elsején indul újra a termelés.