Hírek

Fogyasztóvédelmi kiadvány jelent meg

2017. július 05., 16:39

A fogyasztók széleskörű tájékoztatását szolgálja a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal Panasza van? Segítünk! kiadványsorozata. Az újabb részeket, amelyek a közművek felhasználóváltásával és a védendő fogyasztói státusszal kapcsolatos tudnivalókat foglalják össze, sajtótájékoztatón mutatták be Szombathelyen.

Fogyasztóvédelmi kiadvány jelent meg

Mit kell tenni az ingatlan eladásakor, illetve bérbeadásakor, kik kérelmezhetik a védendő fogyasztói státuszt? Ezekre a kérdésekre ad választ Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal két most megjelent kiadványa.

Scherer Péter szóvivő Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal
„Az az üzenet, és azt kérjük, hogy a kiadványban szereplő jegyzökönyvet közösen kitöltve, együtt menjünk el a szolgáltatóhoz, lezérjuk így az előző szerződésünket, és egy új szerződést tudunk kötni. Így nem lesz olyan probléma, hogy egy későbbi szabálytalan vételezési ügy kapcsán az előző tulajdonosnak kell kifizetni az új tulajdonos után a büntetést, illetve a kötbért. „

Védendő fogyasztói státuszba a szociális helyzetük, illetve egészségi állapotuk alapján kerülhetnek az ezt igénylők. Ők a szolgáltatótól részletfizetést, fizetési haladékot, vagy előrefizetős mérőórát kérhetnek.

Kolozsi Sándor főosztályvezető Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal
„Az előrefizetős mérők használatára tipikusan a szociálisan rászorulók tarthatnak igényt. Ezek a mérők abban segítenek, hogy a fogyasztók ne fogyasszanak egy adott mennyiségen túl, az általuk a feltött mennyiségen túl, túlfogyasztásuk ne keletkezzen, és olyan hátralékot ne halmozzanak, amely a szolgáltatásból való kikapcsolásukhoz vezethet.”

Országosan mintegy 12 ezer szociálisan rászoruló használ jelenleg is előrefizetős áram-, vagy gázfogyasztás mérőt.

Szilágyi Ildikó osztályvezető Vas Megyei Kormányhivatal
„Közműszolgáltatói panaszokkal a fogyasztóvédelmi hatóságot is felkeresik a fogyasztók. Éves szinten ötven körüli panasszal fordulnak hozzánk. Ez változatos: villamosenergia-szolgáltatással, gázszolgáltatással kapcsolatos. Leginkább számlapanaszok azok, amikkel a fogyasztóvédelmi hatóság tud foglalkozni. „

Az új kiadványokhoz az érdeklődők hozzájuthatnak a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal hozzá ügyfélszolgálatán, honlapján, a közműszolgáltatók és a kormányhivatalok ügyfélszolgálatán is.