Hírek

Focilázban

2010. június 11., 17:24
Megkezdődött a Labdarúgó Világbajnokság. Ennek hatását a nagyobb üzletközpontokban, műszaki áruházakban már néhány hete érzik: több tv-t adtak el mint a korábbi időszakban, vagy éppen karácsonykor.  A vendéglátóhelyek is készülnek: sok helyen kivetítőket szereltek fel, hogy így csalogassák be az embereket a sörözőkbe, éttermekbe.
Focilázban

A Dél-Afrika-Mexikó mérkőzéssel megkezdődött a foci-vb. Sokan azonban nem otthon, a hűs szobában, hanem különböző vendéglátóhelyeken követték nyomon a nyitómeccset.

Kóczán Árpád
"Otthon ugyanaz a dolog, de itt mégis társaság között."

Kovács Tibor
"Kivetítő van, levegő, meg ilyenek. Társaság van és hosszúlépés, nem is kisfröcccs, mert tisztán kell látni a vb-t."

A vendégek közül többen is azt tervezik, hogy a mérkőzések egy részét itt nézik majd meg. Ebben reménykedik a söröző tulajdonosa is, hiszen ez növeli az üzlet forgalmát. A kivetítőt is éppen azért szerelték fel, hogy még több vendéget csalogassanak be a vb idején.

Pallósi Imre, tulajdonos, Malom Söröző
"Elsősorban sörből, mert ugye nyár van, abból várunk forgalomnövekedést, 15-20%-kal erre az egy hónapra. És akkor ez a beruházás megtérül."

A sör azonban nemcsak a vendéglátóhelyeken fogy. A boltokban, nagyobb üzletekben is több sört vásároltak az elmúlt napokban. Igaz, azt szakemberek szerint nehéz eldönteni, hogy ennek a vb-hez, vagy pedig a kánikulához van köze.

Egyik áruházban sokan több hordó, karton sört vettek egyszerre. De hasonló volt a tapasztalat más boltokban is.

Az elmúlt napokban, hetekben a nagyobb üzletközpontokban, műszaki áruházakban több új televíziót adtak el, mint korábban. Ez biztosan a vb hatása, mondják az üzletekben. Van olyan áruház, ahol másfélszer több készüléket adtak el az elmúlt napokban, mint a korábbi hónapokban. De máshol is rekordra számítanak.

Krugl Ivett, marketing vezető - METRO
"A 2008-as Eb kapcsán a teljes piacra nézve 90%-kal nőtt a tv-készülékek értékesítése. Véleményünk szerint a 2010-es Vb is hasonló értékesítési számokat fog hozni."

De nem mindenhol megy ilyen jól. Egyik műszaki üzlet ügyvezetője azt mondja: fele annyit tv-t adtak el idáig, mint a 4 évvel ezelőtti vb idején.

Sebestyén Tibor, ügyvezető - SEBO Műszaki Szaküzlet
"A vb második felére várunk némi fellendülést a tv-piacon. Ezt bizonyítja, hogy több tv-gyártó is, több akciót szervezett. Így próbálják meg az embereket vásárlásra ösztönözni."

A labdarúgó világbajnokság július 11-ig tart.