A hátrányos, illetve halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek körében jelentkező tanulási nehézségek a végzettség megszerzését is korlátozzák. Sok esetben ez iskolaelhagyáshoz is vezet. Ezen a helyzeten kíván változtatni az Oladi tanoda program.
Hegedűs László - elnök, Olad Városrészért Egyesület
"Ez egy 24 hónapos program. Február 2-val indult. Ez megszakítás nélküli, tehát nem csak az iskola ideje alatt, hanem nyári programok szervezésében is segíti a hátrányos helyzetű gyerekeknek az életben való illetve az iskolában való felzárkóztatását."
A program egyik kiemelt célja, a hátrányos helyzetű fiatalok tanulmányi eredményeinek javítása.
Takátsné Tenki Mária - elnök, Jogi és Társadalmi Kapcsolatok Bizottsága
"Magas felkészültségű szakemberek fogják ezt segíteni, amely eredményességgel kecsegtet minket abban, hogy ezek a gyermekek a későbbiek során is meg tudják állni a helyüket."
A tanoda gondot fordít a fiatalok tanulási képességeinek egyéni fejlesztésére is.
Takács Imréné - intézményvezető, Oladi Általános iskola
"Mérésekkel diagnosztizáljuk a gyerekeket, egyénileg hogy mik az erőségek és mik a gyengeségek, egyéni fejlesztési tervet dolgoznak ki és egyénileg az egyéni szükségleteknek megfelelően foglalkoznak a gyerekekkel."
A tanulás mellett fontos szempont a közösségépítő tevékenység fejlesztése, a diákok munkaerő-piaci esélyeinek javítása, valamint a hátrányos helyzetű gyerekekkel szemben jelentkező előítéletek csökkentése.