"Csengés. Jó napot kívánok! Hívásfogadó központ, miben segíthetek? Azt láttam kutyasétáltatás közben, hogy egy kisrepülőgép lezuhant.”
Repülőgép katasztrófa miatt szerencsére ritkán hívják Magyarországon a 112-es számot. Az Egységes Európai Segélyhívó napján azonban ez volt az egyik szituáció, amin keresztül láthatták az online bekapcsolódó érdeklődők a mielőbbi komplex segítségnyújtást.
"Jó napot kívánok! Segélyhívó Központ. Miben segíthetek. Jó napot kívánok! Kata vagyok! Érdeklődni szeretnék.”
Egy másik hívó csak ismerkedni akart, egy harmadik szituációban pedig egy tűzesethez kértek segítséget. Ezen a napon ezek a hívások nem valódi eseményeket jeleztek. Az online bekapcsolódó érdeklődők megismerkedhettek a Szombathelyi Hívásfogadó Központ munkájával és jó tanácsokat is kaptak.
"Mikor kell, mikor szabad a 112-őt hívni? A válasz nagyon egyszerű: amikor a katasztrófavédelem, a mentők, vagy a rendőrök beavatkozására van szükség.”
Naponta közel 14 ezer hívást fogadnak az operátorok a két magyarországi 112-es központban. Tavaly Szombathelyre több 1,6 millió hívás érkezett. Ezeknek azonban csak a 38 %-a volt valódi segélykérés, a telefonálók 14 %-a valamilyen információt kért, a többi az indokolatlan, vagy rosszindulatú kategóriába tartozott.
Balázs Zsolt - vezető, Hívásfogadó Központ, Szombathely
„Ennek a bemutatónak részét képezi az is, hogy kiderüljön, hogy a 104-105-107-es nemzeti és a 112-es nemzetközisegélyhívó számokat csak indokolt esetben hívják az állampolgárok. Fontos ez azért, mert az indokolatlan használat az indokolt hívások kezelésétől veszi el az energiát és időt.”
Február 11-én hagyomány már, hogy elismerik az együttműködő szervezetek képviselőinek munkáját. A központban dolgozóknak pedig a megyei kormánymegbízott is köszönetet mondott.
Harangozó Bertalan – kormánymegbízott
„Igyekszünk megköszönni azt a teljesítményt, azt a helytállást, amit Önök és az Önök munkatársai szerte az országban, itt Szombathelyen és Európa-szerte munkájuk során letesznek az asztalra.”
Idén is megválasztották a műszakok legjobbját. Az egész hívásfogadó központ „Év Hívásfogadója” címet Tokaji-Nagy Zsófia nyerte el.
Tokaji-Nagy Zsófia – operátor, Hívásfogadó Központ, Szombathely
„2018 novemberében kezdtem 4 órában itt dolgozni, aztán egy év múlva volt lehetőség 6 órában dolgozni, azóta úgy dolgozom. Igazából a kereskedelemből érkeztem, született egy kislányom, ezért tudtam csak részmunkaidőt vállalni, de nagyon megtetszett a munka, kihívásként tekintettem rá.”
A Szombathelyi Hívásfogadó Központ munkáját bemutató online eseménybe iskolák és magánemberek is bekapcsolódhattak.
Hírek
Február 11-e az Egységes Európai Segélyhívó Szám Napja
Mikor kell és mikor szabad a segélyhívó számot hívni? Mi történik azután, hogy valaki a 112-est tárcsázza? Február 11-e az Egységes Európai Segélyhívó Szám Napja. Ezen a napon már negyedik éve nyílt meg a Szombathelyi Hívásfogadó Központ kapuja, igaz, idén a vírushelyzet miatt csak online lehetett bekapcsolódni az eseménybe.