Hírek

Évente átlagosan 250 ügyben hoz döntést Szombathelyen a békéltető testület

2020. december 17., 23:28

A Vas Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett fórum hosszadalmas bírósági procedúra helyett rövid idő alatt kivizsgálja a fogyasztói panaszokat, legyen szó valamilyen hibás termékről vagy nem megfelelő szolgáltatásról.

 

Évente átlagosan 250 ügyben hoz döntést Szombathelyen a békéltető testület

2000 óta már nem csak a fogyasztóvédelmi hatósághoz, hanem a békéltető testülethez is fordulhatunk, ha egy megvásárolt termékkel kapcsolatban kifogásunk támad. A kamara által működtetett fórum arra törekszik, hogy a felek között megegyezés jöjjön létre. Az eljárás ingyenes, a vásárlónak mindössze azt kell igazolnia, hogy panaszával hiába fordult a kereskedőhöz vagy a gyártóhoz. A vasi békéltető testületet leggyakrabban cipőkkel kapcsolatos minőségi kifogásokkal keresik meg.  

"Nagyon sokszor problémánk az, hogy a nem megfelelően megválasztott felsőrész-anyag, akár a szár, akár a fej-alkatrész nagyon gyenge minőségű vászonból készül, és ez könnyen kiszakad. 00:34

Az üzletekben gyakran elutasítják a reklamációt. Ilyenkor a békéltető testület szakértő tagja is megvizsgálja, hogy a gyártási technológia, a nem megfelelő használat vagy a tájékoztatás hiánya okozta-e a problémát.

Birosz Pál - tag, békéltető testület
Amit nehézségnek érzek mindig, hogy az üzletekben az eladók nem megfelelően töltik ki a vevőtájékoztatót, így esetleg nem tudja a vásárló, hogy az a lábbeli mondjuk nem egy téli időszakban, a hóban alkalmas a viselésre vagy nagyon sokszor van olyan problémánk, hogy a szakértők arra utalnak, hogy nem megfelelően tisztították a lábbelit és ezek is okozzák a problémát. 08:45

A cipők mellett gyakoriak az elektronikai cikkekkel, használt autókkal kapcsolatos panaszok, de előfordulnak épületszavatossági ügyek és egyre több az internetes kereskedelemhez köthető kifogás.

Kövesdi Zoltán - elnök, békéltető testület
Az esetek 30 százalékában egyezség születik, 20 százalék a kötelező érvényű döntés, a fennmaradó rész pedig ajánlás, amit ha nem tart be a vállalkozás - amennyiben veszít -, úgy ezt közzétesszük a fogyasztó neve nélkül különféle honlapokon. 03:05

A békéltető testület 90 napon belül lezárja az ügyeket, és azt is megmondja, mi a teendő: visszaadni a vételárat, kicserélni a terméket, vagy - 14 napon belül - elfogadni a vásárlástól való elállást. A tapasztalatok szerint az esetek 70-75 százalékában a fogyasztónak van igaza.