Hírek

Esélyegyenlőségi Világnap

2016. május 09., 17:12

Érzékenyítő programot tartottak az esélyegyenlőségi világnap alkalmából az Aranyhíd Központban. A város általános iskoláiból mintegy 150 gyerek érkezett arra a rendezvényre, amelyen a fogyatékkal élő társaik mindennapi helyzeteit próbálhatták ki. A házigazda szerepet maguk az érintettek vállalták.

Esélyegyenlőségi Világnap

Május 5-e az esélyegyenlőségi világnap. Idén kilencedik alkalommal szerveztek a városban ehhez kapcsolódóan érzékenyítő programot. A rendzvényt az akadálymentes épületben működő Aranyhíd Oktatási-Nevelési Integrációs Központban tartották, ahol a szombathelyi polgármester köszöntötte a részt vevő csapatokat.

Puskás Tivadar - polgármester
“Azt kell nekünk ebből megérteni, hogy segítsük a másikat egyszer, aztán azt kell ebből nekünk megérteni, hogy az életünk teljes lehet akkor is, ha valamelyik érzékszervünk, valamelyik tulajdonságunk, valamelyik adottságunk hiányos.

Az első ilyen napot egy kerekes székes gimnazista kezdeményezésére szervezte meg a ma már az Agora berkein belül működő LOGO Ifjúsági Szolgálat. A cél az volt, hogy a fogyatékkal élők problémáit jobban megértse a társadalom. Később a vakok, a siketek, az értelmi és mozgássérültek is bekapcsolódtak partnerként a szervezésbe.

Borsos-Lajos Krisztina - koordinátor, AGORA - LOGO Ifjúsági Szolgálat
“Nagyon fontosnak tartottuk a hitelességet, hogy azok beszéljenek erről a helyszínről, és azok csinálják meg a rendezvénynek az állomáshelyeit, akik érintettek is a témában. Így a Logo Ifjúsági Szervezet a koordinálását végzi ennek a rendezvénynek, de magukat az állomáshelyeket, azokat mindig az érintett csapatok végzik.”

A város 12 általános iskolájából 14 csapat érkezett, összesen 150 diák próbálhatta ki azokat a szituációkat, amelyekkel a fogyatékkal élők nap mint nap megküzdenek. Használhatták a kerekes széket, ölükben egyensúlyozhatták a vízzel teli poharat, hallgathatták a tibeti hangtálak rezgéseit, ismerkedhettek a színkottával, és bekötött szemmel oldhattak meg feladatokat. Olyanokat, mint például a kutyás közlekedés.

“Tovább, Berci!”

A látás az egyik legnagyobb kincsünk. Az ép gyerekek is akkor értették ezt meg igazán, amikor bekötötték a szemüket.

Elek Soma - tanuló, Brenner-iskola
“A vakoknak a botja nagyon sokat segített, mert az akadályokat nagyon jól ki lehet tapintani vele. És a kutya nagyon sok szóra hallgat, például a lépcsőhöz, az ajtóhoz, és ezeket a feladatokat teljesíti a kutya.”

A tapasztalat az, hogy a részt vevő diákok évről évre szívesen visszatérnek a májusi esélyegyenlőségi nap programjára.