Lelik Ferenc arról beszél a gyerekeknek, hogyan lehet közlekedni egy kerekesszékkel, mit tehet, aki segíteni akar. Ő maga 11 éve, egy autóbaleset miatt kényszerült kerekesszékbe.
Lelik Ferenc
"Ha az ember megpróbált bármit csinálni a mindennapokban, akkor az emberek segítettek. Ha elhagyta magát, akkor kevésbé segítettek. Ez az egyik tapasztalat. A másik, hogy mostanában sokkal erősebb az elfogadás, ez egyértelmű."
Éppen ezt, az elfogadást igyekszik elősegíteni az esélyegyenlőségi nap. A diákok játékos formában ismerkedhetnek a fogyatékkal élők világával.
Újvári Fruzsina - tanuló, Brenner-iskola
"Mindig kíváncsi voltam, hogy az ilyen embereknek milyen az életük. Elég nehéz lehet, nehéz belegondolni is, de így jól megismerhetjük ezt."
Köszöntőjében Takátsné Tenki Mária tanácsnok arról is beszélt, hogy az itt szerzett élmények életre szóló tapasztalattal gazdagítják a fiatalokat. A program ugyanakkor arra is felhívja figyelemet, hogy még sok a tennivaló ezen a téren.
"Békésen, nevelő szándékkal tiltakozzon az ellen, hogy a fogyatékos embereket, gyermekeket negatív diszkrimináció érje"
A gyerekek megismerkedhettek a vakvezető kutyákkal, kipróbálhatták milyen, amikor színkottából zenélnek, és értelmezhették a jelnyelvet is.
Borsos-Lajos Krisztina - ifjúsági munkatárs LOGO
"Úgy gondoljuk, hogy a fiatalokat mindenképpen érzékenyítenünk kell azokra a társadalmi problémákra, amikkel együtt élnek nap mint nao, csak nem biztos, hogy ezeket észreveszik."
A Logo pályázatot is hirdet. A diákok az esélyegyenlőségi nap eseményeit rajz, fotó vagy film segítségével eleveníthetik fel, és azt június 3-ig juttathatják el az Ifjúsági Szolgálathoz.