Hírek

Érdekesebb természettudomány

2016. március 22., 19:10

Hogyan lehet érdekesebbé tenni a természettudományos tantárgyak oktatását? - ehhez kaphattak ötleteket az érdeklődő általános iskolai tanárok a Kanizsai Dorottya Gimnázium csütörtöki programján.

Érdekesebb természettudomány

Közlekedési lámpa kísérlettel kezdődött a műhelymunka: a gerjesztett ionok piros, sárga és zöld színűre festették az üvegtálkákban lobogó lángot. Akár ezzel is emlékezetessé lehet tenni egy kémiaórát. Ilyen praktikákat leshettek el a tanárok gimnáziumi kollégáiktól.

Stanglné Pintér Márta - elnök, Magyar Kémikusok Vas megyei Területi Szervezete
"Próbálnak mindent megragadni, hogy a diákokkal megszerettessék ezeket a tárgyakat, és most a többi kollégának elmondani, milyen rendezvényeik vannak, megmutatni, hogyan lehet ezt megtenni, nemcsak tanórán, hanem azon kívül is."

A gimnázium természettudományos laborja uniós támogatással, mintegy 320 millió forintból készült el 2013-ban. 12 iskola diákjai látogatják rendszeresen, a kanizsaisok pedig délutáni foglalkozásokon is részt vehetnek. Akár maguk is végezhetnek kísérleteket, és olyan érdekes témákkal találkoznak, amelyek a tankönyvekben nem szerepelnek. (NAS nyers 150401usa) Tematikus programjaik - mint a Pi nap, az Amerika nap vagy a Valentin-nap - ugyancsak a kémia, a fizika és a biológia népszerűsítését, megszerettetését szolgálják. Itt olyasmiről is tanulhatnak a diákok, hogy biokémiai szempontból létezik-e örök szerelem, hogyan készülnek a réteges, színes koktélok, vagy választunk-e illat alapján párt.

Kovacsics Bernadett - laborvezető
"A diákok ne csak az órai anyaggal ismerkedjenek meg, hanem kísérletetekkel, tapasztalatok alapján szerezzenek új tudást. A lényege, hogy mindig van egy kis elmélet, ami észrevétlenül szökik be az agyukba, és van hozzá mindig egy kis gyakorlat, amelyek látványosabbá teszik a természettudományokat."

A tanároknak szóló programot a Nyugat-magyarországi Egyetem Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központja szervezte. Céljuk, hogy olyan jó gyakorlatokat mutassanak be a tanároknak, amelyeket beépíthetnek a saját oktatási eszköztárukba.