2006-ban a szentkirályi vasúti átjáróban halt meg két ember, miután gépkocsijuk összeütközött a vonattal. Stangl Imre azt mondja: azért fontos óvatosan haladni a vasúti átjárókban és megállni tilos jelzésnél, mivel 500-1000 méter a vonatok féktávolsága és mindössze 30 másodperc telik el, amíg pirosra vált a lámpa és a vonat megérkezik az átjáróba.
Évente több mint 100 baleset történik hazánkban vasúti átjárókban. Tavaly a régióban 15, Vas megyében 3 baleset történt.
Stangl Imre, vasútbiztonsági vezető - MÁV ZRT. Biztonsági Igazgatóság Területi Vasútbiztonsági Osztály
"Szerencsére halálos kimenetelű nem volt. A háromból egy esetben volt személyi sérülés, két könnyebb sérülttel."
A vasúti átjárókban történt balesetek számának visszaszorítását tűzte ki célul erre az évre az Európai Unió, a Nemzetközi Vasútegylet és a MÁV. Ennek a programnak a része volt a mai, a rendőrséggel közösen tartott ellenőrzés is. Szombathelyen két helyen, valamint Répcelaknál figyelték, hogy a gépjárművezetők valóban körültekintőbbek-e az átjárókban.
A fokozott balesetveszélyre és annak következményeire hívták fel a figyelmet azok a szórólapok, amelyeket a piros jelzésnél várakozó autósoknak osztottak.
Molnár Róbert
"Általában minden vasúti átjárónál és a sebességkorlátozó táblánál is betartom a sebességet. Ez a mi érdekünk és a pénztárcánké is."
Ebben az évben vasúti átjáróban baleset még nem történt a megyében. A rendőrség tapasztalatai szerint azonban a gépjárművezetők sokszor figyelmetlenül hajtanak át a kereszteződésekben.
Lakatos Tibor, osztályvezető - Közrendvédelmi és Határrendészeti Osztály, VMRFK
"A legnagyobb gondot a csapórudak letörése okozza nekünk is. Ezen kívül sok vezető nem tartja be az előzési tilalmat a vasúti átjárókban illetve nem győződik meg arról, hogy az áthaladás nem veszélyes számukra."
Nem árt azért sem betartani a közlekedési szabályokat a vasúti átjárókban, mert súlyosabb esetben akár szabálysértési eljárást is indíthatnak a gépjárművezetők ellen. Ennek bírságösszege a 120 ezer forintot is elérheti.