Naponta 2000 kamion haladt át Szelestén. Az óriási átmenőforgalom állandó balesetveszélyt és nagymértékű környezeti terhelést jelentett az itt élőknek.
Dr. Galántai György - polgármester, Szeleste
"Az összes közintézményünk a főút mellett van, nem kell azt ecsetelnem, mekkora balesetveszélyt jelentett ez a falu lakossága számára, különösen a gyerekek számára."
Miután átvágták a szalagot, megindulhatott a közlekedés az új útszakaszon.
Németh Gyula - területi vezető, Magyar Aszfalt Kft.
"800 méteres szakaszon csatlakozik a Vát elkerülő szakaszhoz 2x2 sávon, onnantól 3,8 km-es sávon visszaköt a 86-os útra."
Szeleste és Ölbő között egy felüljárón haladhat a közlekedés. Az út teljes hosszában szalagkorlát növeli a forgalom biztonságát. A környezet megóvását szolgálja a vadvédő kerítés, és ha az időjárás engedi, új növényeket telepítenek majd az út mellé. Az átadón elhangzott: már készülnek a tervek a 4 sávos út következő, Csorna felé vezető szakaszára.
Marton Zsolt - alpolgármester, Szombathely
"Kiemelt fejlesztési projektként halad tovább a 86-os fejlesztése. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az, hogy 13 milliárd forint további előkészítési támogatást kapott a projekt a magyar kormánytól."
A szelestei elkerülő nagyrészt uniós támogatással, a Közlekedés Operatív Program részeként épült meg. A költségek mindössze 15 százalékát kellett hazai forrásból biztosítani.