"Amikor szembe jöttünk egymással és mind a ketten váltottunk irányt, akkor is mutogatnunk kellett, el kellett döntenünk, hogy ki az első."
Ebben a szombathelyi autósiskolában jelenleg 18-an tanulnak, éves szinten pedig mintegy 500 diákot oktatnak a KRESZ megfelelő alkalmazására. 2016. január elsejétől mozgóképes kérdésekkel bővült az elméleti KRESZ-vizsga. Ezekkel a feladatokkal könnyebben elsajátíthatják a tanulók a közutakon tanúsítandó helyes magatartást.
Németh Á. Zsolt - oktató, Mátrix Autósiskola
"Jelentősége valóban megnyilatkozik abban, hogy a tanulók életszagúbban látják a feladatokat, de szerintem ezek a feladatok nyilván később fognak kialakulni. Most ebben a pillanatban azt kellene tudnunk, hogy vajon mik azok a feladatok, amiket a tanulónak meg kell oldani, vagy pedig az összes közlekedési szituációra fel kell készíteni."
A Nemzeti Közlekedési Hatóság adatai szerint 2015-ben 11 ezerrel többen tették le a KRESZ-vizsgát a különböző kategóriákban, mint az azt megelőző években. Ez azt jelenti, hogy 3 milliárd forinttal több folyt be a vizsgadíjakból.
Török Zoltán - szakoktató, Vas ATI Kft.
"Szerintem minden visszavezethető arra, hogy talán anyagilag is megerősödtünk, ahogy hallom több tartaléka van az embereknek. A motorosoknál egyértelmű, hogy egy kis nosztalgia van benne, ugye most abba a korba léptek a régi fiatalok, hogy már megengedhetnek maguknak egy motort és ezt érezzük a tanfolyamokon is, inkább a középkorúak jönnek motorozni."
A gazdasági válságból való kilábalás bizonyítéka többek között az is: annak ellenére növekedett a KRESZ-vizsgát letevők száma, hogy egy B kategóriás jogosítvány megszerzése akár a 200 ezer forintot is meghaladja.