Rajzfilmből, mesekönyvből sokak számára lehet ismerős a Michel Ocelot tollából született kis afrikai kisfiú, Kirikou története, amelyet most a Mesebolt Bábszínház társulata is feldolgozott.
“Szervusz fiam! Kirikou vagyok. Isten hozott, Kirikou! Anyám, fürdess meg!”
A közelgő bemutatóról sajtótájékoztatót tartottak az alkotók.
Kovács Géza - rendező, igazgató, Mesebolt Bábszínház
“Itt egy archaikus történet van, egy népmese, egy Hüvelyk Matyi- vagy egy Babszem Jankó-történet igazság szerint, amit ismerünk, de ez egy afrikai Babszem Jankó-történet. Ez egy archaikus forma. És szerintem valahol tudat alatt vagy nagyon tudatosan ehhez az archaikus formához, archaikus tartalomhoz egy archaikus színházi formát kezdtünk el megteremteni.”
A főhős egy kisfiú, aki már az édesanyja hasában öntudatára ébred, és születése után rögtön elindul, hogy legyőzze a boszorkányt. A mese egy igazi felnövéstörténet, amely közösség és egyén felelősségével egyaránt foglalkozik. A színpadképet letisztultság jellemzi. A tervező szándékosan idézi meg az afrikai népi színházakra jellemző látványt.
Trifusz Péter - tervező
“Egy ilyen burjánzó, folklorisztikus világ helyett egy egészen tiszta, és itt a színpadon megszülető világot képzeltünk el, és talán sikerült is ezt előidézni. Ezt talán az erős színekkel és a nagyon karakteres formákkal próbáltuk meg elérni. Hogyha lehet egy ilyen kis titkot elárulnom, akkor egy művészeti irányzat, egy iparművészeti irányzatnak, az art decónak az elemeit csempésztem bele egy kicsikét a díszletbe, főleg a festésekbe.”
Az előadásnak fontos eleme a muzsika, amely Takács Dániel bábszínész, zeneszerző munkája, és amely élőben szólal meg a színpadon a felvonultatott ütős hangszerek segítségével.
A Kirikou és a boszorkány című darabot már e hét közepétől játssza a bábszínház az óvodásoknak és a kisiskolásoknak.