Néhány napig még 400 forintért lehet parkolni óránként a belvárosi piros zónában.
Augusztus elsejétől azonban már 600 forintot kell fizetni, azaz másfélszeresére drágul a parkolás az I-es övezetben. A díjemelésről a júniusi közgyűlés döntött. A SZOVA előzetesen felülvizsgálta a rendszert, és az emelkedő költségek ellensúlyozása érdekében javasolta a drágítást. Az autósok egy része azt mondja, parkolni muszáj, így fizetni is.
Reményi István
"Parkolni kell, ügyet intéz az ember, dolgozik, itt-ott amott megtalálni. Érthető, hogy kell a városnak a bevétel, a parkolóért fizetni kell, csak kérdés, hogy arányaiban hasonlít-e a szolgáltatás és az igénybevétel egy budapesti belvárossal, ahol szintén 600."
Ebben a belvárosi üzletben egyedi ruhák varrásával foglalkoznak, a vevők általában célirányosan jönnek. A tulajdonos azt mondja, biztos lesz olyan, aki ezután meggondolja, hogy a piros zónában parkoljon le, de igazából nem lehet előre kiszámítani, milyen hatása lesz a díjemelésnek.
Czubor Zsuzsanna - textilmérnök, vállalkozó
"Nem tudom, hogy csökkenni fog-e a kereslet így a Fő tér környéki üzletekben, és inkább kimennek-e a városkörnyéki shopingokba. Talán aki céltudatosan keres valamit, ezután is be fog jönni, aki csak shoppingolni akar, a városszéli üzleteket választja."
A II-es övezetben 240-ről 320 forintra, a III-as zónában 120-ról 160 forintra emelkedik egy óra parkolás ára elsejétől.
Horváth Attila - alpolgármester
"A díjemelésekre azért volt szükség, hogy működjön a város."
A költségvetésért is felelős alpolgármester azt mondja, mindenki, aki jár boltba, tudja, érzi, hogy minden drágul - az önkormányzat is kénytelen emelni a térítési és szolgáltatási díjait. A parkolási árváltozás részben ebből fakad, másrészt viszont forgalomszabályozási szándék is van benne: kevésbé zsúfolt, tisztább levegőjű belvárost szeretnének. A 600 forintos díj valóban drága, de a többi zónában ajándék óra is jár, ezzel ösztönzik az autósokat, hogy inkább ott parkoljanak - mondja Horváth Attila.
Horváth Attila - alpolgármester
"A második, azaz a sárga zónában egy óra kifizetése esetén két órát parkolhatnak, a zöld zónában pedig egy óra kifizetésével 3 órát parkolhatnak. A belváros valóban drága, de aki nem tud vagy nem akar bejönni, annak kicsit sétálnia kell, vagy használja a tömegközlekedést, vagy jöjjön be biciklivel. Ezt az intézkedést nem feltétlenül költségvetési szempontból, hanem olyan szempontból hoztuk, hogy egy élhetőbb belvárost szeretnénk."
A cél az, hogy kevesebb autó terhelje a belvárost, és a gépkocsi helyett alternatív közlekedési megoldásokat válasszanak az emberek, például a helyi járatos buszokat vagy a kerékpárt. Jelenleg folyik a bicikliutak felülvizsgálata, hogy mely szakaszok szorulnak sürgős felújításra, augusztus elsejétől pedig változik a buszmenetrend, hogy az utasok igényeit még jobban kiszolgálja a város tömegközlekedési rendszere.
Hírek
Drágul a parkolás - 600 forintot kell fizetni a belvárosban, a többi zónában ingyen órák járnak
Többet kell fizetni a parkolásért augusztus elsejétől Szombathelyen - erről döntött a júniusi közgyűlés. Az önkormányzat számos térítési és szolgáltatási díjat kénytelen megemelni az általános drágulások miatt, a város működőképességének megőrzése érdekében, mondta el Híradónknak Horváth Attila alpolgármester. A parkolási díjváltozásoknak mindemellett forgalomszervezési okai is vannak.