Megérkeztek a hajnali mínuszok - az enyhe fagyban rend szerint így indul az autósok számára a reggel már két napja. Érdemes indulás előtt a jégtől és a párától megszabadítani a szélvédőt, a megfelelő látási viszonyok érdekében, a gépkocsit pedig fel kell készíteni a téli út- és időjárási viszonyokra. Az autósok többsége október és december között cseréli le nyárigumi garnitúráját télire. Ebben a szombathelyi műhelyben naponta 60-70 autó is megfordul ilyenkor.
Horváth Tibor - ügyvezető, MAGMA AUTO Kft.
Csúcsidőszakról beszélünk, tehát már teljes mértékben megy a gumi-átszerelési időszak. Ugye, itt november 1. elmúlt, az volt egy fordulópont picit az osztrák kötődésű ügyfelek miatt, tehát ott a nagy része nekik már lement, de ettől függetlenül még nagyon sok ügyfelünk van hátra, tehát folyamatában van a gumi szezon, és csúcsidőszakról beszélünk teljes mértékben.
Ausztriában november 1. és április 15. között a személyautók és a 3 és fél tonna alatti gépjárművek részére mind a négy keréken kötelező a téligumi használata, de a megfelelő jelzéssel ellátott négyévszakos gumiabroncsokat is elfogadják a hatóságok. Az osztrák rendőrök baleset esetén akár 5000 eurós bírságot is kiszabhatnak az elégtelen gumik miatt. Idehaza ugyan nem kötelező téli abroncsot használni, de 7 fok alatti hőmérséklet esetén már mindenképpen javasolt, hiszen télies útviszonyok mellett jobban tapad, ezért biztonságosabb.
Horváth Tibor - ügyvezető, MAGMA AUTO Kft.
Téli gumiabroncsok esetében 4 mm alatt már mindenképpen javasolt a csere. Ilyenkor már csak nyárinak minősül - ugye ott már nincs meg a megfelelő profilmélység. 1,6 mm-ig még szabályos az abroncs, de már télinek nem minősíthető. Tehát a 4 mm vagy az alatt mindenképpen cserére szorul, javasolt, felette nyilván még használható.
A gumicsere mellett 10-15 ezer km-enként érdemes a futóművet is ellenőriztetni. A futómű beállítása hozzájárul az alkatrészek - így a kerekek - hosszabb élettartamához is.