Hírek

Szigorítanának a szolgáltatók

2010. augusztus 25., 13:35
Romlott a fizetési morál, ezért a szolgáltató csökkentené a gázszámla befizetésére rendelkezésre álló türelmi időt. Jelenleg az aktuális számla lejárta után 90 nappal kapcsolhatják ki a gázt a nemfizető fogyasztóknál. Egyre többen fizetnek késve, így egyre nő a fogyasztók hátraléka.
Szigorítanának a szolgáltatók

Szombathelyen a Pálos Károly Családsegítő Szolgálat több száz olyan emberrel áll kapcsolatban, akiknek gondot okoz a közüzemi számlák kifizetése.

Győrvári Gézáné nem először kért segítséget a Pálos Károly Családsegítő Szolgálattól. Azért kerültek nehéz helyzetbe, mert a házukon jelzálog van, és inkább a hitelt fizetik, hogy legyen fedél a fejük felett. Emiatt viszont 200 ezer forintos gázdíjtartozása gyűlt össze a családnak, de az áramszolgáltatónak is több mint 100 ezer forinttal tartoztak.

A Pálos Károly Családsegítő Szolgálat 200-250 emberrel van kapcsolatban, akik elmaradtak a gázszámlák fizetésével, de ez csak a jéghegy csúcsa - mondja a szolgálat munkatársa. Ennél sokkal több családnak van hasonló gondja, ám a szolgálattól csak akkor kaphat segítséget, ha teljesíteni tud bizonyos feltételeket. Például minden hónapban fizetni kellene a közüzemi számlákat, de ezt sokan nem tudják vállalni, ezért nem tudnak mindenkinek segíteni. Dudok Anett úgy látja: a szolgáltatók sokszor lojálisak és a hátralékosokat nem kapcsolják ki azonnal a szolgáltatásból. A kikapcsolás attól is függ, milyen régi az ügyfél tartozása illetve mekkora ennek az összege. Védendő fogyasztói státusszal rendelkezők esetében a szolgáltató több türelmi időt biztosít.

Dudok Anett, adósságkezelési tanácsadó
"A gázszolgáltatás kikapcsolások száma Szombathelyen még mindig elenyésző ahhoz képest, ahány érintett van. Ez az 5%-át érinti a jelenlegi tapasztalataim alapján."
 
A hátralék nemcsak az ügyfeleknek, hanem a szolgáltatóknak is nagy gondot okoz. Térségünk gázszolgáltatójának híradónhoz eljuttatott leveléből kiderül: az ügyfelek több mint felénél jelentkezik hosszabb-rövidebb csúszás a fizetésben. Csak tavaly több mint 1 millió felszólító levelet küldtek ki. A cég úgy vélekedik, a gyakorlatban nem érte el célját a 90 napos türelmi idő, mert emiatt egyre többen fizetnek késéssel. Azt mondják: folyamatos fizetésre csak a türelmi idő csökkentése ösztönözné az embereket.