A Győrvári Béri Balogh Ádám Általános Iskola Infrastrukturális Fejlesztése című uniós támogatású projekt keretében újult meg a község tanintézménye. A végeredményt hosszú évek alatt érték el, a munkálatokat ugyanis a vírushelyzet és egyéb nehézségek is hátráltatták.
Pintér Róbert - projektmenedzser, Szombathelyi Tankerületi Központ Projektiroda
“Ez a projekt 2017 szeptember 30-án indult és most 2023 május 31-ével zár. A projekt összköltségvetése az 945 millió forint, amelyből 590 millió forint Európai Uniós forrás, 350 millió forint pedig hazai forrás. Ennek a projektnek a keretében egy 760 négyzetméteres új sportcsarnok került kialakításra, egy 680 négyzetméteres háromszintes toldaléképület, valamint a meglévő iskola épület is felújításra került. Mindemellett történt 26 és félmillió forint értékben eszközbeszerzés is.”
A projektzárón Győrvár polgármestere, Kaczor Zsolt köszöntötte a megjelenteket. Úgy fogalmazott: óriási öröm és megtiszteltetés, hogy ekkora fejlesztés valósulhatott meg a községben. A tornacsarnok megépítésével régi álom vált valóra. A teremhez öltözők, szertár és orvosi helyiség is tartozik. Fodor István a Szombathelyi Tankerületi Központ igazgatója a fejlesztés jelentőségéről beszélt.
atmo: Fodor István - igazgató, Szombathelyi Tankerületi Központ
“Bár elengedhetetlen, hogy a mai kor színvonalának megfelelő minőségi épületekben tanulhassanak a gyerekek, de ami ugyanilyen fontos, vagy ha nem fontosabb, az maga a pedagógia, az oktatásmódszertan és az itt, ahogy polgármester úr is elmondta, a vidéki diákok esélyteremtő lehetősége és képessége.”
Az eseményre az iskola tanulói kulturális műsorral készültek.
atmo: két festékpötty...mondta ingerülten a kék
A projektzáró eseményre szombathelyi iskolákból is érkeztek előadók. -tól Az új természettudományi laborban kísérletet is bemutattak. A jól felszerelt laborok fontosak a színvonalas oktatás szempontjából.
Kovacsics Bernadett - biológia-kémia szakos tanár
“Azt gondolom, hogy először is a természettudományos oktatást eleve gyakorlati alapon lehetne vagy kellene igazából oktantni, ami azt jelenti, hogy ma már a 21. századi diákoknak kevés, hogyha valamit papír alapon kapnak. Mi is az oktatásba bevisszük a kísérleteket, és ezáltal nemcsak elmondjuk, hogy mi a kísérletnek a lényege, hanem meg is tapasztalják saját maguk. Én úgy gondolom, hogy pontosan ezért sokkal jobban rögzített ezáltal a tudás, jobban vissza tudják idézni, hiszen mindenkinek a memóriájában ott van, és azok az iskolák, akik rendelkeznek egy ilyen jellegű fejlesztéssel, nagyon előnyben vannak a többivel szemben, és jó lenne, hogyha minél több iskola rendelkezhetne egy ilyen fejlesztéssel, mert ezáltal a természettudományokat közelebb lehet vinni a diákokhoz.”
A diákok 21. századi körülmények között tanulhatnak az iskolában.