Hírek

Covid házirend a társasházakban

2021. március 22., 13:32

Sok helyen leálltak a társasházakban az elektromos hálózatok felújításával, hogy áramszünetekkel ne akadályozzák az otthoni munkát és tanulást. Emellett fokozottan ügyelnek a közös használatú helyiségek, lépcsőházak fertőtlenítésére is a harmadik covid hullám idején - erről tájékoztatta híradónkat az egyik szombathelyi lakásszövetkezet. Az is kiderült, több a dugulás, hiszen sokan egyáltalán nem járnak el otthonról, így sokkal nagyobb a terhelés az épületek csatornahálózatán.

 

Covid házirend a társasházakban

Norbertéknél a nappaliba költözött az óvodai játszósarok, az ebédlőasztal lett az íróasztal. Harmadik hete vannak zárva az óvodák, iskolák, így kicsik és nagyok ülnek órákon át a feladataik illetve a laptop előtt, online órákon otthonaikban. A szülők egy része is home office-ban dolgozik, ehhez mindenki internetet és áramot használ. Sokkal nagyobb igénybevételnek van kitéve a lakás. Sokan otthon főznek, aztán mosogatnak, rendszeresen használják a mellékhelyiséget és a fürdőt is. Emiatt több a meghibásodás - erről beszélt híradónknak az egyik szombathelyi lakásszövetkezet vezetője.

Dr. Beliznai Pálné - elnök, Bem Lakásszövetkezet
“Vannak olyan dolgok, hogy csőtörés van, dugulás van. Azt csináltatjuk külsős szakemberekkel. Megnövekedett ennek, főleg a dugulásoknak megnövekedett a száma. Nyilván sokkal többen vannak otthon, több mindent használ az ember, de próbáljuk azért, próbálunk helytállni.”

A lépcsőházakat is rendszeresen takarítani kell, mindenütt fertőtlenítik a felületeket, erre most megint nagyobb hangsúlyt fektetnek.

A Bem József utca egyik lépcsőházában a szokásos söprés, felmosás mellett a villanykapcsolókat és az egyéb gyakran használt felületeket is végig törölgetik.

Dr. Beliznay Pálné - elnök, Bem Lakásszövetkezet
“Azokban a lépcsőházakban, azokban az épületekben, ahol külsős takarító személyzet van, ott annyira probléma nincs is. Mert ők tudják, hogy hogyan kell takarítani most a covid alatt, fertőtleníteni, mit használnak... Ott nagy probléma nincs. Probléma ott van, ahol nincs külsős, takarító, hanem annak idején a lakók vállalták, hogy ők takarítanak. Na most be vannak osztva, hogy kire mikor kerül a sor. Nyilván ezt nem tudjuk leellenőrizni, hogyha XY van, akkor ő megcsinálja e azt a takarítást, azt a fertőtlenítést. Tehát rájuk van sajnos bízva. Gond szokott lenni az albérletekkel.”

Ha az albérlő nem vállalja a takarítást akkor azt a tulajdonosnak kell megoldania, akár úgy is, hogy személyzetet kell ehhez biztosítania.