A híd mindkét oldalára kikerült már a 15-ös sebességkorlátozó tábla. Ezt csak kivételes esetben, kifejezetten veszélyes útszakaszon használják. Az érkező autósok így éppen a kritikus helyen fékeznek, ami a szakember szerint csak rontja az út állapotát, mert segíti az aszfalt feltüremkedését. Akik tudják, milyen itt az út, már el is kerülik a szakaszt, így egyre nagyobb a forgalom az Újvilág utcai garázssor mellett.
A közút azt mondja, hetek óta minden este ellenőrzik a híd állapotát, de míg tart a tél, nem tudnak hosszú távú megoldást a problémára.
Cap Attila - Magyar Közút Nonprofit Zrt.
"A nagy problémánk az, hogy működőképes aszfaltüzem 250 km-es körzetben nincsen. Azt tudni kell, hogy az aszfaltot ideszállítani melegen kell, és ezt csak normál üzemben előregyártott aszfalttal lehet. Amivel próbáljuk a hidat valamilyen módon üzemben tartani, az a finn aszfaltnak hívott téli kátyúzásra való keverék."
Ez pedig csak a foltozásra jó, ekkora gödröket nem lehet megszüntetni vele. A nagy tehergépkopcsi-forgalom pedig csak ront az amúgy is rossz helyzeten.
Éjjel egy új technológiát próbálnak majd ki. A helyszínen fogják az aszfaltot felmelegíteni, ha ez sem használ - mondja a szakember - akkor leveszik az egész burkolatot, így a hídszerkezeten haladhat tovább a forgalom.
A közútkezelő szakembere azt tanácsolja, aki teheti, kerülje el ezt a szakaszt. Az aszfaltkeverő üzemekben csak március közepén indul a munka, így előbb nem lehet megoldásra számítani. Súlyosbítja a helyzetet az is, hogy már nemcsak az aszfalt, hanem a híd vízszigetelése is sérült, így azt is javítani kell. A tavaszi munkák idején teljes útlezárásra kell számítani legalább két hétig. Ez idő alatt a személygépkocsi-forgalmat az Újvilág utca felé, a kamionokat pedig Kám felé terelik majd.