A 112 egy egységes európai segélyhívószám, amely rendelkezésre áll és ingyenesen hívható bárhol az Európai Unióban, sőt szinte az egész kontinensen.Ha baleset, tűz vagy rosszullét miatt kér valaki segítséget, a 112-es számra indított hívása az Egységes Segélyhívó Rendszer Hívásfogadó Központjába fut be. A rendszer 2014 májusában kezdte meg működését.
Balázs Zsolt - r. ezredes, vezető, 112 Hívásfogadó Központ
"2015 évben a két hívásfogadó központ mindösszesen 4.799.000 hívást fogadott. A hívások mintegy 20%-a igényli a készenléti szervek beavatkozását, 10%-a információt kérő hívás, az összes többi, tehát a hívások mintegy 70%-a sem a hívásfogadó operátorok sem a készenléti szervek beavatkozását nem igényli."
Mindkét központban szakképzett, több nyelven beszélő operátorok fogadják a hívásokat. A segélyhívó rendszer valós idejű adat- és hangkapcsolatot biztosít a hívásfogadó operátorok és a készenléti szervek érintett szereplői, a segélyhívásokat fogadók és a végrehajtók között. A Bűnmegelőzési, Közbiztonsági és Közrendvédelmi Bizottság tagjai ezzel ismerkedtek meg a központban tett látogatásuk során.
Ágh Ernő - elnök, Bűnmegelőzési Bizottság
"A bizottság alapos tájékoztatást kapott a hívásfogadó központ történeti kialakításával és az egész szervezetnek mi a lényege és azt hiszem hogy a bizottság tagjai is megértették és azt talán a széles lakóközösség is megérti, hogy ennek a 112-nek mi az előnye, hiszen a számos előnye mellett az van hogy egy központban tudják a szükséges intézkedéseket hatékonyan megtenni."
A Bűnmegelőzési, Közbiztonsági és Közrendvédelmi Bizottság az idei évben még további két intézményben, a Népegészségügyi szolgálathoz és a büntetésvégrehajtó intézetbe tervez látogatást, hisz csak akkor tudja felelősen megítélni ezeket a szervezeteket, ha első kézből megismerik tevékenységüket. népegészségügyi szolgáltathoz is van meghívás és a börtönben is szándékoznak látogatást tenni.