Mostantól villanymozdonyok közlekednek a dízelek helyett a Szombathely-Zalaszentiván szakaszon.
A munkálatok idén márciusban kezdődtek, 48 km hosszan építették ki a villamos felsővezetéket. Ez által versenyképesebbé vált a vasúti közlekedés. Csökkent a menetidő, és gazdaságosabbá vált az üzemeltetés: a fejlesztés évente 100 millió forint megtakarítást jelent a vasúttársaság számára. A teherszállítás feltételei is javultak.
Kövesdi Szilárd - vezérigazgató, GySEV Zrt.
"Az észak-déli korridorban a tehervonatok Rajkától Hódosig frakcióváltás nélkül villamosvontatással tudnak közlekedni, és fontos momentum, hogy ez milyen költségen valósulhat meg. A GySEV Zrt. számára is fontos a hatékonyság javulás. A vontatás költsége felére csökken ezáltal."
A fejlesztéssel a GySEV vonalainak 90 százalékán már villanyvontatással közlekedhetnek a szerelvények. Az átadó ünnepségen a közlekedésért felelős helyettes államtitkár elmondta: 2016 a közlekedésfejlesztés éve volt Vas megyében, és ez a folyamat nem áll meg.
Mosóczi László - közlekedésért felelős helyettes államtitkár
"A kormány 2022-ig összesen 3700 milliárd forint uniós és hazai forrást fordít a közúti és vasúti közlekedés fejlesztésére. Ezt a számot, ha hallják, azt hiszem ilyen mértékű fejlesztésre nem volt példa, és öröm, hogy Szombathely és Vas megye is részesül ebből."
Az állomásokon és megállóhelyeken 55 cm-es peront építettek ki, modernizálták a térvilágítást, kerékpártárolókat és esőbeállókat létesítettek, ez által az utasok komfortérzete is javult.
Az átadó ünnepség vendégei vonatra szálltak, és Püspökmolnáriig vonatozva maguk is meggyőződhettek, hogy gyorsabbá, kényelmesebbé vált a közlekedés. A következőkben Nagykanizsáig tervezik villamosítani a vasúti pályát.