Hírek

Az AGORA Művelődési és Sportház adott otthont a második Robolimpának

2021. november 29., 18:53

3-4 fős csapatok gyorsasági vonalkövető- és szumo robotjai mérték össze ügyességüket.

 

Az AGORA Művelődési és Sportház adott otthont a második Robolimpának

Gyorsasági vonalkövető robotok és lego szumó robotok viaskodtak a második alkalommal megrendezett Robolimpián. A főleg Vas megyei fiataloknak hirdetett egész napos versenyre a csapatok előre megépített robotokkal érkeztek. Standard és ,,extrém “” súlyú robotok párbaja folyt a küzdőtéren. A Let ‘s go! csapat az utolsó simításokat végezte a rajt előtt, ők egy toló robottal készültek

Balogh Bence
,, A teljes ötletet azt nem mi találtuk ki, már léteztek hasonló ötletek , de mi továbbfejlesztettük az ötletet azzal , hogy a többi robotoknak a súlyát , illetve a pozícióját bemérve követjük le az ellenségünet.”

Gömböc Zsolt
,,Előre megírt program van a robotra feltöltve , szóval ahogy elindulnak már előre be van programozva , hogy mit fog csinálni és szenzorokkal tud mozogni , szóval megkeresi az ellenfelet egy ilyen pörgő mozgással és utána , ha megtalálta akkor felé indul és úgy van kialakítva, hogy le is tudja tolni remélhetőleg. “

A dohjón, vagyis a küzdőtéren a start után 3 másodperccel indíthatók a robotok. Egy perc összekapaszkodás után lehet döntetlent fújni. Csapatonként 1 delegált léphetett a ringbe. A gyorsasági vonalkövető robotok is már összeszerelve érkeztek. A négytagú Tyson csapat 11-12. osztályosokból állt, egy nap alatt rakták össze a gépüket.

Szilvás Nikolett
,,A nyomvonalas robot, amit mi csináltunk, az egy két szenzoros robot , ami azt figyeli, hogy a fekete és a fehér szín hogyan különbözik, szóval a két színnek a különbségét érzékeli.”

Idén egyetemi csapatok is részt vettek a Robolimpián, amit a Műszaki és Természettudományi Kultúráért Egyesület szervezett az önkormányzat és az egyik nagy áramszolgáltató támogatásával. A cél a fiatal tehetségek fejlődése.  

Nemes József , elnök, Műszaki és Természettudományi Kultúráért Egyesület
“ A tanulóknak a természettudomány, az informatika , a technika motivációját megadjuk , egy kicsit játszva sajátítsák el ezeket a képességeket , készségeket és majd mind leendő munkavállalók inkább a kutatásokban, a fejlesztésekben tevékenykedjenek , mint a mechanikus összeszerelő jellegű tevékenységekben.,,

Minden résztvevő oklevelet kapott, a különböző kategóriák győztesei éremmel térhettek haza, a szumó győztese pedig egy évig egy vándorkupa büszke tulajdonosa lesz.