12 autizmussal élő gyerek tanul a Váci-iskolában integráltan, normál osztályközösségben elsőtől nyolcadikig. A tanulásban és a mindennapi iskolai életük szervezésében gyógypedagógusok segítik őket. Rendszeresen tartanak nekik például egyéni fejlesztéseket, ehhez külön terem áll rendelkezésre.
Király Brigitta - gyógypedagógus
"Elsősorban a napi dolgaik rendezésében tudunk segíteni, és abban, hogy az osztályközösségben, a szabadidős programokban hogyan tudnak ők aktívan szerepet vállalni és működni."
A pályázatnak köszönhetően Brigitta olyan tudást és kipróbált módszereket sajátíthatott el mentorától, amiket később alkalmazni tud az autista gyerekek oktatásában. Három gyereket választottak ki a programban, akik számára speciális technikákat dolgoztak ki, és hozzárendelték a szükséges eszközöket is. Egyiküknek például a finommotoros mozgását kell fejleszteni feladatokkal, játékokkal.
Bárdosi Emőke - gyógypedagógus, autizmus szakértő, mentor
"Ami az autizmussal élő gyerekekkel való munkában szép és nehéz, hogy vannak általános jellemzők, és vannak egyéni különlegességek. A pedagódusok oldaláról nézve ezek különleges kihívások, amihez igazodnunk kell, hogy a gyerek jól tudjon tanulni egy többségi iskolában. Ez nem mindig könnyű."
Érzékenyítő programokat szerveztek a tantestület tagjainak és a diákoknak, ami beszélgetéseken, filmeken keresztül betekintést nyújtott az autizmussal élők világába, Prekop Csilla szakértő pedig előadásában bemutatta ennek a speciális állapotnak a természetét.
Prekop Csilla - gyógypedagógus
"Próbálok olyan technikát tanítani, ami azzal kapcsolatos, hogy egy gyereknek néha sikerül bekapcsolódni az órába, és máskor meg nem, ez min múlhat, és milyen technikákat tudunk alkalmazni, újragondolni, ez sok szempontból nagy kihívás."
Az autizmussal élő gyerekek szüleinek csoportfoglalkozást szerveznek, ahol tapasztalatot cserélhetnek, mindennapi örömökről, kudarcokról beszélgethetnek.
Hírek
Autmentor2020 - Autista pályázati program
Autizmussal élő, integráltan tanuló gyerekek, a velük foglalkozó pedagógusok és a szülők támogatása volt a célja annak a mentorprogramnak, amelyet az Autmentor2020 pályázaton elnyert 641 ezer forintból valósított meg a Váci Mihály Általános Iskola. A tanárok olyan módszereket ismerhettek meg, amelyekkel segíthetik az autista gyerekeket a tanulásban és az osztályközösségbe való beilleszkedésben. Érzékenyítő programot tartottak és szülőcsoportot is szerveztek.