Hírek

A verstanulás fejlesztő hatású

2019. április 11., 16:40

Értelmileg akadályozott, mozgássérült, valamint autista gyerekek és felnőttek mondtak verset az Aranyhíd iskolában. A verstanulás fejlesztő hatású, ezért a résztvevők a helyezéstől függetlenül is sokat profitálnak a felkészülésből és a versenyzésből.

A verstanulás fejlesztő hatású

“hiányzol még gyakran, drága híres költő Jánosom, oh ha tudnád, verseidet milyen gyakran olvasom.”

A nyolcadik osztályos Vanessza egy kortársa különleges költeményével készült az idei Kincskeresőre, a sajátos nevelési igényű gyerekek számára meghirdetett vers- és prózamondó versenyre.

Ludvigné Serfőző Csilla - gyógypedagógus, munkaközösség-vezető, szervező
“Tíz intézményből fogadtunk most gyerekeket, 58 résztvevőnk lesz a mai nap során. És már nagy az izgalom. Négy kategóriában négy helyszínen zajlik majd a verseny.”

A fiatalokat a polgármester köszöntötte, aki a költészet ünnepéről így vélekedik:

Puskás Tivadar - polgármester
“verset mondani öröm, mert az aki elmondja a verset, az egyszer csodálatos élményt ad önmagának, és csodálatos élményt ad másoknak”

A megnyitó után megkezdődött a verseny. A legfiatalabb résztvevő első osztályos volt, de felnőttek is érkeztek a megmérettetésre, mindannyian szabadon választott művet adtak elő. A program egyik vendége rendhagyó irodalomórával készült.

Stummer László - költő
“Én úgy gondolom, hogy az érzelmek, illetve az azokba való beleélés, belehelyezkedés az, amit tudok tanácsolni, és ezek az emberkék nagyon alkalmasak arra, hogy belehelyezkedjenek azokba az érzelmekbe. aztán születik egy csoda, a vers.”

A versennyel egy időben Jónás Anikó tanár rajzaiból egy kiállítás is nyílt az Aranyhíd iskola földszintjén.