Az emelt szintű vizsgát a PreÉrettségi utáni tapasztalatcsere a Bolyai-iskola folyosóján. Ma magyarból írásbeliztek a végzősök. Négy órán át dolgozhattak a két részből álló feladatlapon, ami a többség szerint nem volt nehéz.
Érettségi utáni tapasztalatcsere a Bolyai-iskola folyosóján. Ma magyarból írásbeliztek a végzősök. Négy órán át dolgozhattak a két részből álló feladatlapon, ami a többség szerint nem volt nehéz.
Vargyas Lilien
"Úgy gondolom nem volt olyan nehéz, az előző évekhez képest hasonló érettségit kaptunk. Én az összehasonlító elemzést választottam, nekem eleve ez volt a tervem. Nagyon jó felkészítést kaptunk, így nem találtam annyira nehéznek."
Szűcs Eszter
"Karinthy-novellákat választottam, amúgy is nagyon szeretem a Tanár úr kérem kötetet."
Bokor Barbara
"Szerintem annyira nem volt nehéz, számomra nem okozott nehézséget. Én az érvelést választottam, mert arról volt a legtöbb véleményem én úgy gondolom."
A diákok 95 százaléka Karinthy: A jó tanuló felel és A rossz tanuló felel című karcolatainak összehasonlító elemzését választotta.
Tóth Péter - magyar tanár, Bolyai-iskola
"A diákokat kérdeztem, őket az lepte meg, hogy a szokásos vers-összehasonlítás helyett most novella-összehasonlítás volt. De ez a két Karinthy-írás többnyire ismerős a diákok számára, ez különösebb gondot nem jelenthetett. Én egyértelműnek láttam a feladat megfogalmazását is."
Emelt szinten három esszé és egy nyelvi-irodalmi műveltségi feladatsor várt a diákokra. Ahogy a többi iskolában, úgy itt a Bolyaiban is kevesen választották ezt a vizsgaformát.
Károly Frigyes - igazgató, Bolyai-iskola
"A felvételiknél a legtöbb helyen a magyar nem jelenik meg. Inkább a történelem a humán tárgyak köréből. Emelt szintű érettségit a diákok inkább természettudományokból tesznek vagy matematikából."
Kedden matematikából, szerdán történelemből írásbeliznek az érettségizők.
Hírek
A magyar nyelv és irodalom írásbelivel megkezdődtek az idei érettségi vizsgák
Szombathelyen 1500 végzős töltötte ki a feladatlapokat. A szövegértés mellett három esszé közül választhattak a diákok: Karinthy Frigyes két karcolatát hasonlíthatták össze, elemezhették Arany János: Tetemre-hívás című művét, vagy érvelhettek egy Albert Camus-idézet alapján.