A koncepció egyik célkitűzése, hogy csökkenjen a közlekedésből eredő környezetterhelés, ez leginkább úgy érhető el, ha minél többen veszik igénybe a tömegközlekedést. A közösségi közlekedés fejlesztése érdekében a programcsomag több javaslatot is megfogalmaz: fontos lenne például a hiányzó városrészi kapcsolatok kialakítása a menetrendben, felül kellene vizsgálni a megállók elhelyezését, peronokat, járdakapcsolatokat, utasvárókat kellene építeni, és a buszok nagyobb csomópontokon való áthaladásának gyorsítása érdekében ún. buszzsilipeket lehetne alkalmazni. Az anyag a torlódással gyakran érintett szakaszokon buszsávok kialakítását javasolja. Három helyszínt nevesít: a Thököly, a Zanati és a Vörösmarty utcát.
A Vörösmarty utca a 90-es években még 2x2 sávos volt, aztán ahogy egyre több lett az autó, az itt lakók kérésére a külső sávokban parkolókat alakítottak ki. A 2x1 sáv ugyanazt a mennyiségű forgalmat értelemszerűen lassabban vezeti le, gyakoriak a dugók. A buszok esetében a fő probléma az, hogy a Szent Márton utcai kereszteződés jobbra kanyarodó sávjában sokszor hosszan kell várakozniuk, így jelentős késést halmoznak fel.
A buszsávok kialakításával 17 parkoló szűnne meg a Szent Márton utca és az 56-osok tere közötti szakaszon. A közlekedési szakértő azt mondja, a javaslat nem csak ebből a szempontból problémás.
Unger József - közlekedésbiztonsági szakértő
"Az, hogy kiveszünk forgalmi sávokat, megszüntetünk parkolóhelyeket azért, hogy a buszok elférjenek és gyorsabban tudjanak közlekedni, ezzel adunk egy sanszot a járművezetőknek, hogy több lesz a baleset. Mert mindenki kapkodni és rohanni fog, ha erre van lehetőség, hadd menjen az egész. Nem értek vele egyet."
Szerinte a buszok sokszor láthatóan tempósabban haladnak, hogy behozzák az időveszteséget. A menetidőkbe eleve be kellene kalkulálni a csúcsidőszakok megnövekedett forgalmát. A buszsáv teljesen idegen lenne az itteni autósok számára, hiszen Szombathelyen sehol sincs ilyen. De ahol van, például Budapesten, gyakran ott sem használják megfelelően. A koncepció csupán ajánlásokat fogalmaz meg, egyáltalán nem biztos, hogy lesz is buszsáv a megjelölt utcákban. Unger József azt mondja, mindenképp meg kellene hallgatni a közlekedési szakemberek véleményét, mielőtt ilyen horderejű döntés születik.