Hírek

A fejlesztő nevelés-oktatás kérdései a gyakorlatban

2018. november 22., 13:36

A fejlesztő nevelés-oktatás kérdései a gyakorlatban címmel szervezett szakmai konferenciát az Aranyhíd-iskola. Az intézmény - megelőzve a hatályos törvényt -, már évek óta foglalkozik súlyosan-halmozottan sérült gyermekekkel. Ezúttal a tapasztalatcsere volt a legfőbb cél.

A fejlesztő nevelés-oktatás kérdései a gyakorlatban

„Érik a szőlő”

Énekes-táncos műsort adtak az Aranyhíd iskola tanulói a konferencia megnyitóján. Az értelmileg akadályozottak mellett itt 19, a rumi otthonban további 6 halmozottan sérült gyermek fejlesztéséről, oktatásáról gondoskodik az intézmény.

Lendvai Katalin – intézményvezető, Aranyhíd-iskola
„Nagyon fontosnak érzem azt, hogy számukra motiválóbb környezetben érjék őket minél többféle impulzusok. Másrészt az iskolából kikerülve a társadalom részévé úgy tudnak válni, hogyha közelítjük őket a többségi társadalomhoz.”

Oktatásban, egészségügyben és szociális szférában dolgozó szakemberek találkoztak, cseréltek tapasztalatokat a halmozottan sérült gyermekek fejlesztő-nevelésével kapcsolatban az Aranyhíd iskola által szervezett nemzetközi konferencián. A Szerbiából érkező gyógypedagógusok például esettanulmányokon keresztül ismertették módszereiket.

Senka Čiča – gyógypedagógus, „Május 9. Iskola”
„Az egyik egy sokféle betegségben szenvedő gyermekkel kapcsolatos tisztálkodási tréning, a másik pedig egy egész osztállyal kapcsolatos bemutató, ami nem egy konkrét módszer, hanem sokféle elemből áll, tehát, hogy miket szoktunk velük csinálni”

Puskás Tivadar polgármester a segítés fontosságáról beszélt. Hende Csaba országgyűlési képviselő, az Országgyűlés alelnöke a szakemberek munkájára hívta fel a figyelmet.

„minden segítséget, minden támogatást adjuk meg nekik, hogy a lehető legteljesebb életet élhessék. Az önök tudására, szorgalmára, munkájára nagyon nagy szükség van ahhoz, hogy a döntéshozók tudják, milyen döntéseket kell hozniuk.”

Az előadások után a szakemberek szekciókba tömörülve folytatták az eszmecserét, szó volt a súlyosan-halmozottan sérültek korai fejlesztéséről, valamint az iskolai- illetve a felnőtt ellátásról is.