A bürokrácia csökkentése érdekében eddig is számos intézkedést hozott a kormány, például eljárási szabályokat módosított, illetéket és szolgáltatási díjakat csökkentett, valamint átalakította a közigazgatás szerkezetét is.
Ágh Ernőné - főigazgató, Vas megyei Kormányhivatal
“Vas megyében 12 helyen van kormányablak, 1116 ügykört intézünk, többek között olyanokat is, amik érintik a vállalkozásokat. Hétfőtől csütörtökig hosszított nyitvatartással várjuk a vállalkozókat.”
A vállalkozókat érintő adminisztratív terhek mérséklésére további lépéseket tesznek.
Kovács Zoltán - területi közigazgatásért felelős államtitkár
“Új adózás rendjéről szóló törvény van előkészületben, új közigazgatási törvény van előkészületben, ezek egyszerűsítenék az eljárásokat, ez már önmagában is előrelépés.”
Fontos cél a vállalkozások versenyképességének növelése, de az is, hogy a vállalkozók a munkahelyükön tölthessék munkaidejüket, ne a hivatalokban.
Szárnyas János - elnök, Vas megyei szervezet, VOSZ
“Mi vállalkozók már nem tudunk több papírt gyártani, amivel kielégítjük a közhivatalnokok igényeit. Azt szeretnénk, hogy egy feladatra, egy rendelkezésre, egy törvényre; lehetőleg egy helyre egy papírt beadni.”
Az elektronikus ügyintézés kiterjesztése az egyik legégetőbb kérdés a vállalkozások számára, de további javaslatok is elhangzottak az eddigi találkozók során.
Marjay Gyula - elnök, közép-magyarországi szervezet, VOSZ
“Felmerült, miért nem lehet egy bankszámlára utalni az összes adót, és majd az adóhatóság elosztja a bevallások alapján.”
A személyes konzultációkkal összekötött konferenciasorozatot követően egy kérdőívet is kitölthetnek majd a vállalkozók. Ezek értékelése után hozhat újabb bürokráciacsökkentő lépéseket a kormány.