
Pilinszky János - A nap születése című művének átiratával kezdődött a Perintparti Waldorf Iskola jubileumi ünnepsége a Weöres Sándor Színházban.
A megnyitón köszönetet mondtak azoknak az oktatóknak, diákoknak és szülőknek, akik segítik az iskola működését és építik a közösséget. A gála másik célja az ünneplés mellett az volt, hogy a Waldorfot közelebb vigyék az intézményen kívüli világhoz. Ez az első lépcsőfok - mondta üdvözlő beszédében Tóth Kálmán, aki önkormányzati képviselőként és Waldorf-szülőként is részt vett a gálán.
Tóth Kálmán - önkormányzati képviselő
“Vigyék a hírét annak, hogy a Waldorfban a szeretet, a szabadság, a gyereklét megélésének a lehetősége azok a legnagyobb értékek, amiket meg akarunk tartana. És igen, lehet, hogy nem abban a tempóban haladunk előre a tananyagban, vagy nem olyan tempóban, vagy nem abban a ritmusban mint egy állami iskolában, de hinnünk kell abban, és mindenkinek el kell hinnie, hogy a végén össze fog érni és pontosan ott leszünk mint az a gyerek, akit elsőben már beültettek a padba.”
A Waldorf ugyanis sajátos elvek alapján működik. Arra fókuszálnak, hogy támogassák a gyerekek művészi kifejezőképességét, fejlesszék a tanulók szociális képességét és kritikai gondolkodását. Hangsúlyozzák a fantázia szerepét a tanulásban.
Juhász Júlia - , Perintparti Waldorf
“A legfontosabb elem az talán úgy fogalmazható meg, hogy az életkoroknak megfelelő tanítás, tehát, hogy nézzük meg, hogy az a gyermek hol tart és mire van szüksége és mi az alapján állítsuk össze a tanítási tartalmakat és azt a módszert, ahogy mi tanítunk.”
Szinetár Dóra Jászai Mari-díjas magyar színésznő-énekesnővel Kiss Eszter beszélgetett a színpadon. A művész 12 éve választott először Waldorf iskolát gyermekének.
Szinetár Dóra - Jászai Mari-díjas magyar színésznő, énekesnő
“A saját iskolai emlékeim okozták az első és legnagyobb problémát, hogy én annyira utáltam iskolába járni ebbe a poroszos, teljesen értelmetlen, tekintélyelvű, adatmániás iskolarendszerbe, és a nagyfiamat is nagyon meggyötörte ugyanennek a rendszernek egy már ugye a rendszerváltás utáni, de hát szerintem semmivel nem jobb verziója, és a lányomnál már nem akartam ugyanezt végigcsinálni, tehát én arra jutottam - akkor már elég felnőtt voltam -, hogy az egy nonszensz, hogy egy gyerek az élete nagy részét egy olyan helyen tölti, amiről tulajdonképpen mi felnőttek mind azt gondoljuk, hogy logikátlan, hogy értelmetlen.”
A jubileumi gálán egészen estig követték egymást a jobbnál jobb programok. Az aulában kiállítás nyílt a diákok alkotásaiból, az emeleten pedig kézműveskedni lehetett.