Az oktatási intézményben több, mint tíz éve indítanak külön osztályt, ahol személyre szabott módszerrel tanulhatnak a gyerekek. Az előző tanévben azonban nem kapott elég pénzt az intézmény az önkormányzattól, ezért már csak a hagyományos tanrend szerint tanulhatnak a hasonló problémával küzdő kisiskolások.
Egy másodikos osztály volt az utolsó, amelyet kiscsoportos formában elindíthatott az iskola.
Szitárné Jeges Gabriella - tanító, Gothard Jenő Általános Iskola
"Azok a gyerekek, akik ebben a személyközpontú, személyre szabott és sokkal kisebb lépésekben adagolt feladatrendszerben nőnek fel, azok a későbbiekben sokkal jobban megállják a helyüket."
1995 óta tanulhatnak a gyerekek az iskolában kislétszámú diszlexiás, illetve logopédiai osztályban szakemberek segítségével. Tavaly már nem indíthatott külön osztályt az iskola. Az érintett gyerekek képzése kétszer annyiba kerül, és ezt az összeget az önkormányzat tavaly már nem bocsátotta az intézmény rendelkezésére. Emiatt már csak a 2., 3. és 4. évfolyamon tanulnak kislétszámban és felmenő rendszerben az iskolások. A majdani elsősök szülei már most aggódnak gyermekük sorsáért.
Marton Róbert
"Kislányom jelenleg is jár fejlesztő pedagógushoz illetve logopédushoz, és nagyon jó lenne, ha egy olyan osztály indulhatna el, amelybe megkaphatná továbbra is ezt a segítséget."
A visszajelzések azt mutatják, az itt végzett diszlexiás diákok eredményesen és jól megállják helyüket a középiskolákban is. Szombathelyen most nincs pénz külön, kis létszámú csoport indítására, pedig a város szinte valamennyi iskolájában van olvasási, írási, számolási nehézséggel küzdő gyerek. Értük dupla finanszírozást kapnak az iskolák, de külön foglalkozni nem tudnak velük.
A témával kapcsolatban részletesen a jővő szerdai Bioritmus műsorunkban foglalkozunk.