Hírek

Városok informatikai tanácskozása

2015. december 03., 16:55

Szombathelyen tartotta kétnapos ülését a Megyei Jogú Városok Szövetségének Informatikai Albizottsága. Nyolc napirendi pontot tárgyaltak, köztük a digitális város megvalósításának lehetőségeiről, adatvédelemről és közigazgatási rendszerekről esett szó. Az albizottság célja, hogy informatikai eszközökkel hatékonyabbá tegye a hivatali munkát és az ügyfélkiszolgálást.

Városok informatikai tanácskozása

A Megyei Jogú Városok Szövetsége 1990-ben alakult meg. 23 tagja van, fő célja a települések érdekképviselete, érdekvédelme és az önkormányzati működés fejlesztése. A szövetségen belül négy kollégium, három szakmai bizottság és kilenc albizottság jött létre, ezek egyike az Informatikai Albizottság, amelynek vezetője 1996 óta Szombathely mindenkori polgármestere.

Puskás Tivadar - polgármester
"A Megyei Jogú Városok Szövetsége és annak minden bizottsága, albizottsága nagyon fontos kérdésekben dönt és irányt mutat. Ezért számunkra nagyon fontos az 1996 óta betöltött funkció, hogy mi vagyunk az informatikai bizottság úgymond meghatározó emberei."

Az informatikai albizottság ötödik alkalommal ülésezett Szombathelyen. A szakmai találkozón azokkal a sürgető közigazgatási fejlesztésekkel foglalkoztak, amelyek a következő években megjelennek a hivatal működésében, valamint a lakossági szolgáltatásokban.

Keringer Zsolt - osztályvezető, Informatikai Kabinet
"Ezek közül az egyik az Alkalmazásszolgáltató Központ (ASP) kifejlesztése, ami több közigazgatási rendszert takar, gazdálkodástól, ügyfélszolgálattól, adóbevallás. és egyéb ilyen rendszerekről beszélgetünk, hogy milyen formában kellene országos szinten megteremteni."

A megyei jogú városok szerepe informatikai szempontból kiemelt, hiszen komoly ügyfélforgalmat bonyolítanak. Az albizottság legfőbb célja, hogy a hivatali, ezen belül az ügyfélszolgálati munka gördülékenyen folyjon. Mindezt hatékony számítógépes alkalmazásokkal segítenék elő. Ilyen jó gyakorlatokból többet is bemutattak az albizottság ülésén.