Hírek

Új számítógépeket kaptak

2015. szeptember 10., 19:57

Rendhagyó sajtótájékoztató keretében adták át csütörtök délelőtt az Aranyhíd Nevelési Központ felújított informatikai laboratóriumát. Az iskola számítástechnikai eszközparkjának fejlesztése része annak a nagyszabású 3 éves tervnek, amelynek keretében az önkormányzat korszerű informatikai laborokat kíván létrehozni a szombathelyi oktatási intézményekben.

Új számítógépeket kaptak

„Arra kattintson rá...jó”

Puskás Tivadar polgármester próbál segíteni az egyik informatikai feladat megoldásában az Aranyhíd-iskola tanulójának. A diákok már az új számítógépek segítségével nyernek betekintést az informatika világába. A régi gépeket újrahasznosítják, az újakkal tehát bővült az intézmény eszközparkja.

Tóthné Sipos Judit – igazgató, Aranyhíd Nevelési Központ EGYMI
„Számunkra azért fontos ez a program, mert a mi gyerekeink tanulásban akadályozottak, illetve mindegyikük valamilyen szinten értelmileg sérült, vannak középsúlyos értelmi sérült gyerekeink és vannak autista gyerekeink, akiknek az esélyegyenlőségét biztosítjuk azzal, hogy hozzáférést nyújtunk nekik az informatika világába.”

A sajtótájékoztatón elhangzott: az önkormányzat több programot indított az elmúlt hetekben. Egyrészt a város által működtetett iskolákban a következő 4 évben közel 90 millió forintot szánnak arra, hogy a tantermek felében kicseréljék a bútorzatot. Másrészt felújítják az intézmények informatikai laboratóriumait is.

Puskás Tivadar – polgármester
„Oktatási intézményeinkben egy 3 év alatt kialakítunk laboratóriumokat, méghozzá informatikai laboratóriumokat, ezt kezdtük el és az idei esztendőben 4 ilyen laboratóriumot tudunk megcsinálni, ennek értéke idén mintegy 14 millió forint.”

Egy számítástechnikai labor átlagosan 4-5 év után elavul, ezt követően válik szükségessé az eszközök cseréje.

Keringer Zsolt - osztályvezető, Informatikai Minőségügyi és Gondnoksági Kabinet
„Alapvetően 20-20 munkaállomást helyezünk el minden egyes laborban, valamint egy tanári gépet. Úgy gondoljuk, hogy ez a fejlesztés is motiválhatja az iskolákat a minél jobb minőségű informatikai képzésre és talán segíti is, hogy a képzések megfelelő minőségűek legyenek.”

Az Aranyhídban negyedik osztálytól a szakképzés végéig valamennyi gyermek órarendszerű informatikai oktatásban vesz részt. Ez nem csak az internet világában való tájékozódást biztosítja, hiszen a speciális tananyagok segítségével a vizualitáson keresztül könnyebben befogadhatóvá válnak a különféle ismeretek.