1915-ben, Olaszország váratlan hadba lépése miatt Szombathelyre helyezték a 4. repülő pótszázadot. Ekkor alapították meg a repteret, felépültek a betonhangárok, raktárak és szerelőműhelyek. Trianon után egy időre megszűnt a bázis, 1924-ben újra megnyitották, és létrejött a pilótaiskola. A 30-as években már vadász- és bombázó pilótákat is oktattak itt. Akkoriban a szombathelyi volt az ország legjelentősebb kiképző központja.
Erdős Zoltán - titkár, Szombathelyi Repülőklub
"Az első világháború után nem folyhatott katonai repülés, polgári képzésnek álcázták az oktatást, gyakorlatilag már háborús készülődésként, nem csak a 20-as években, később is. Az egyik pilótanövendék Horthy Miklós fia volt."
A második világháborúban az angolszász légierő célpontjává vált reptér több bombatalálatot is kapott. 1945-ben a Vörös Hadsereg tankjai harc nélkül foglalták el a szinte használhatatlanná vált bázist. Az intenzív vitorlázórepülős élet 1948-ban indult meg ismét, ma is ez a legnépesebb szakosztály.
Pallósi Péter - vitorlázó szakosztály vezetője
"Idén tíz kezdő növendékünk van, ez a korábbi években nem volt ilyen magas szám, megpróbáltunk minél több embert toborozni, a klub jövőbeni előrelépése is a pilótaképzésen nyugszik."
A százéves jubileumot rendezvénysorozattal ünnepli a repülőklub. Április 11-én fotókiállítás nyílik a Savaria Moziban a repülőtér történetéről, majd előadáson idézik fel az eltelt egy évszázad eseményeit. Ezt követően levetítik a Szabadság különjárat című filmet, amely a Budapest-Szombathely vonalon történt, egyetlen magyarországi gépeltérítés történetét dolgozza fel. Május elsején a hagyományos reptéri majálissal várnak mindenkit, június első hétvégéjén a világháborús veteránok, július elején pedig a Falke típusú repülőgépek nemzetközi találkozóját szervezik meg.