Ha baleset, tűz vagy rosszullét miatt kér valaki segítséget, a 112-es számra indított hívása az Egységes Segélyhívó Rendszer Hívásfogadó Központjába fut be. A rendszer tavaly májusban kezdte meg működését.
Puskás Tivadar - polgármester
"Halmosi Zsolt dandártábornok úr volt az, aki gyakorlatilag itt Szombathelyen, illetve Miskolcon beindította a szolgálatot. Halmosi Zsoltnak mindenképpen elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy kialakult a központ és hogy itt alakult ki Szombathelyen."
A két magyarországi központ lassan eléri a 7 milliomodik hívást. Naponta hozzávetőleg tizenhatezer hívás érkezik a két központba az egész ország területéről, e segélykérések fele Szombathelyen cseng, melyre a központ operátorai 5 másodpercen belül reagálnak.
Ágh Ernő - elnök, Bűnmegelőzési, Közbiztonsági és Közrendvédelmi Bizottság
"Valóban személyesen meggyőződhettem, hogy milyen hatékonyan tudnak dolgozni az itteni kollegák. Ez nagyon hatékony mind a bejelentőknek is, hiszen a rendkívüli helyzetben az adott bejelentőnek nem kell azon gondolkozni hogy kit hívjon, hanem egy számot kell megjegyezni, s ugyanakkor ezek a kollégák szakszerűen azokhoz irányítják akik érdekeltek, azokhoz a szervekhez."
A központ vezetői az emberi erőforrásokra, a technikai feltételekre és a fejlesztésre is komoly gondot fordítanak.
Balázs Zsolt - r. ezredes, vezető, 112 Egységes Segélyhívó Rendszer Hívásfogadó Központ
"Folyamatosan képezzük a munkatársakat, illetve fejlesztjük a technikai feltételeket. Ennek egyik állomása az volt, hogy múlt héttől a katasztrófavédelem felé is adatlapot tudunk küldeni a hangkapcsolat mellett."
A központ nem csak az országos segélyhívások rendszerének fejlesztése, de Szombathely számára is előnyökkel bír, hiszen számos új munkahelyet jelent a városnak.