Hírek

Intermodális csomópont

2015. június 24., 16:43

A júniusi közgyűlésen mutatták be a jelenlegi vasútállomás környékére tervezett intermodális csomópont megvalósíthatósági tanulmányát. Ez szükséges ahhoz, hogy az önkormányzat pályázhasson a megépítéséhez szükséges forrásokra. A kivitelezési munkálatok legelőbb két év múlva kezdődhetnek el.

Intermodális csomópont

Egy átlagos hétköznap 33 ezren utaznak szombathelyi tömegközlekedéssel, csak a vasútállomás környékén közel tízezren szállnak buszra vagy vonatra. Ez derül ki abból a felmérésből, amely az intermodális csomópont megvalósíthatósági tanulmánya kapcsán készült. Nemcsak megszámolták, alaposan ki is kérdezték az utasokat. A tanulmányt a legutóbbi közgyűlésen mutatták be. Mint elhangzott: az elsődleges cél az volt, hogy a város két tömegközlekedési csomópontját egyesítsék.

Simmel Erzsébet- Trenecon Tanácsadó és Tervező Kft.
„Az Ady téri autóbuszállomás a körút környékén van gyakorlatilag, viszont nincs közvetlen kapcsolata a vasútállomással. Ennek ellenére a kikérdezésből az számottevően kijött, hogy nagyon sokan átgyalogolnak annak ellenére, hogy azért ez nem kicsi távolság.”

A tervek szerint a Vasút utca – Semmelweis utca – Nádasdy utca és a Szelestey utcai lakóépületek mögötti területen építenék ki az intermodális csomópontot. Az Éhen Gyula téren autóbusz le- és felszálló helyek, taxiparkolók, valamint fedett biciklitároló kapna helyet. Egy új épületegyüttes, valamint egy modern, a vonat- és buszközlekedést összehangoló utastájékoztató rendszer kiépítése is része a beruházásnak. A vasút két oldala közti kapcsolatot egy gyalogos- és kerékpáros aluljáró biztosítaná. Az éppen nem járó autóbuszoknak napközben nem a közterületen kellene parkolniuk - a huszárlaktanya területén alakítanának ki erre alkalmas helyet. A beruházás összesen 4 milliárd 420 millió forintba kerülne és pályázati forrásból valósulna meg.

Illés Károly – alpolgármester
„Több variációt dolgoztak ki az intermodális csomópont megvalósításával kapcsolatban. Elsősorban figyelembe véve azt hogy a 2014-20-as fejlesztési ciklusban milyen forrásból lenne ez megvalósítható és kihegyeztük az egyészat az iko forrásból történő megvalósításra. Azért fontos, mert ez egy olyan megvalósíthatósági tanulmány, ami az alapját képezi magának a pályázatnak.”

Az egész város közlekedésére kiható beruházás legelőbb 2020-ra készülhet el.