Már több mint 224 ezren töltötték le a Semmelweis Help ingyenes tünetellenőrző alkalmazást, amely első körben gyermekbetegségek azonosításához nyújtott segítséget a szülőknek. Az ötletgazda a szombathelyi származású Kovács Eszter volt. Csapatával már akkor célként fogalmazta meg az applikáció bővítését.
Kovács Eszter - kommunikációs igazgatóhelyettes, Semmelweis Egyetem
"Két nagyon markáns kérése volt a felhasználóknak. Az egyik, hogy a felnőtt betegségeket is programpozzuk le, hogy felnőtt betegségek, baleseti helyzetek esetén is tudják használni, a másik pedig, hogy ha a sürgősségi kimenetet határozza meg nekik a rendszer, mondjuk meg, hol található a közelükben ilyen ellátóhely. Mindkettőt megoldottuk. Irányítószám alapján már meg tudjuk mondani, hol van sürgősségi ellátóhely a környezetében, és elkészítettük a háziorvosi modult, a szülész-nőgyógyászokkal és a szemészeti klinika munkatársaival dolgoztunk együtt. 14 orvos vett részt a fejlesztésben és két kommunikációs szakember."
Októberben egy budapesti sajtótájékoztatón be is mutatták a fejlesztés eredményét. A rendszer már 780 betegség és sérülés tüneteit tartalmazza, ami a legkritikusabb, leggyakoribb helyzeteket lefedi. A felnőtt modult hasonlóan kell használni, mint korábban a gyermekekre vonatkozó részt, annyi a különbség, hogy az alkalmazás rákérdez például az ismert betegségekre és a várandósságra.
Kovács Eszter - kommunikációs igazgatóhelyettes, Semmelweis Egyetem
"Ugye ami nagyon fontos, hogy nem ad diagnózist a Semmelweis Help, illetve cukorbetegeknek vagy krónikusbetegeknek a gyógyszerbeállítási prpblémáit nem segíti, de abban segít, hogy bizonyos krónikus betegséggel élők és az egészséges populáció akut, heveny tünetek esetén rá tudjon keresni a problémájára, és abban segítünk, milyen gyorsan kell orvoshoz fordulnia. Maradjon otthon és gondozza a tüneteket, ebben segítünk is, hogyan tudja ezeket megszüntetni, keresse fel háziorvosát rendelési időben, menjen szakorvoshoz, esetleg a sürgősségi ellátást kell igénybe vennie. Vagy ha életveszélyes helyzetre utaló válaszokat ad a felhasználó, akkor kapásból az appban feljön a 112-es ablak, és onnét tudja hívni a mentőket."
Ez a projekt kiváló példája annak, hogyan segítik a digitális innovációk a betegek mindennapjait. A Semmelweis Help tavaly kiérdemelte az Év Applikációja kategória Minőségi Díját. Az alkalmazást fejlesztő csapat jelenleg az új eredményeket elemzi, hogy kiderüljön, mely részeit kell továbbfejleszteni.