Hírek

Egyre több kormányablak

2015. július 09., 19:50

Vas megyében már 8 kormányablak működik, és további 4 kialakítása van folyamatban. Hamarosan a Bejczy utcai okmányiroda is átépül ebből a célból. A mostani államigazgatási rendszer olcsóbb a réginél, hiszen a szervezet sehol sem fizet bérleti díjat.

Egyre több kormányablak

Száz éve nem volt ekkora átalakítás a magyar államigazgatásban, mint ami most zajlik - állítják a szakemberek. A kormányhivatalok és kormányablakok kialakításáról, a járások rendszerének visszaállításáról a Szombathelyi Televízió közéleti műsorában is szó volt nemrég. Elhangzott, hogy a korábbinál koordináltabb, olcsóbb és ügyfélbarátabb szervezet létrehozása a cél, amely az ország felemelkedését is elősegíti.

Harangozó Bertalan - kormánymegbízott, Vas Megyei Kormányhivatal
“Mind a gazdaság fejlődése, boldogulása, mind az egyes állampolgárok, egyének államigazgatással kapcsolatos ügyeinek elintézése módja, mikéntjének hatékonysága egyrészt jobb közérzetet teremthet, másrészt meg hát hozzájárul mindenkinek magának az élethelyzetének a rendezéséhez.”

A 2011-es átszervezés után 29 ügykör tartozott az úgynevezett integrált ügyfélszolgálati irodákhoz, vagyis a kormányablakokhoz, ma ez a szám már 338, és a folyamatnak nincs vége. Napirenden van még 42-féle feladat integrálása, de összesen mintegy 2000 olyan ügykör létezik, amely az állampolgárokat érintheti. Megyeszerte 8 kormányablak működik, és további 4 kialakítása van folyamatban. Év végéig az összes okmányiroda átépül, a szombathelyi Bejczy utcai is.

Harangozó Bertalan - kormánymegbízott, Vas Megyei Kormányhivatal
“Kivonultunk a privátszférából, és bérleti díj nélkül, állami tulajdonú ingatlanokban működik a kormányhivatal szervezetrendszere.”

A járásoknál más a helyzet. Ott az önkormányzatokkal kötöttek megállapodást, és a jegyzőktől átvett hatásköröket ingyenesen használatba vett épületekben gyakorolják.