Hírek

Az ünnepek után gyakoribb, hogy vissza kell vinni egy terméket a boltba

2020. január 16., 13:38

A csalódás elkerülése érdekében érdemes már a vásárláskor informálódni a cserével kapcsolatban. Mert az üzletpolitika mindenhol eltérő lehet.

Az ünnepek után gyakoribb, hogy vissza kell vinni egy terméket a boltba

Ezekben a hetekben is nagy a boltok forgalma, ugyanis a karácsonyra kapott ajándékok egy részét ilyenkor cserélik vissza. Minden üzlet más feltételekkel veszi át a termékeket - ezért már a vásárláskor érdemes tájékozódni.

Az ünnepek után gyakrabban fordul elő, hogy visszaviszik a boltokba a megvásárolt vagy ajándékba kapott terméket. A vevők tapasztalatai inkább pozitívak, de akad negatív példa is.

Szabó Istvánné
“Egyetlen egy helyen volt rossz tapasztalatom, ahol mikrohullám sütőt vásároltunk, ami, amikor megérkezett rossz volt, vissza akartam küldeni, de nem tudtam visszaküldeni, volt huzavona, ilyen, olyan, fogyasztóvédelem Budapestre, Szombathelyre, ő, semmi, ők azt mondták, hogy a szállítóval, hogy más a beszállítója, hogy ők erről nem tehetnek, tehát akkor ott fejeztük be, hogy vége, ki lett dobva, ennyi.  ”

Ugyanakkor a vásárlók sokkal tudatosabbak. Nem egyszer az interneten nézik meg az árut és azt követően veszik meg személyesen. Ha valamiért nem vagyunk elégedettek a termékkel, a legtöbb üzletben egy hónapunk van intézkedni.

Varga Nóra - igazgató, Szombathelyi Praktiker Áruház
“ 30 nap van erre, itt 20 ezer forintig a termék árát visszaszolgáltatjuk a vásárló részére, ezen felül, a web shopon vásárolt termékeknél 14 nap  áll a rendelkezésére a vásárlónak, ha itt visszaszolgáltatja hozzánk a terméket, itt is a készpénzt visszajuttatjuk számára. ”

Kisebb boltokban előfordul, hogy csak néhány nap áll rendelkezésre a termék cserére, pénzt pedig nem kötelesek visszaadni.Ezért érdemes, még a vásárláskor információt kérni az adott üzlet visszaküldési politikájáról.

Szilágyi Ildikó -  fogyasztóvédelmi fősztályvezető, Vas Megyei Kormányhivatal
“Ez nincs jogilag szabályozva, tehát nem köteles a kereskedő visszavenni ezeket a termékeket, sem kicserélni,  csak a hibás termékek esetében rendelkezik erről jogszabály. Éppen ezért célszerű már a vásárláskor érdeklődni az üzletben, hogy milyen lehetőségek vannak esetleg az ünnep után, a nem megfelelő termékeknek a kicserélésére.

A vásárlók könyvébe írt panaszra a kereskedő köteles 30 napon belül érdemi választ adni. Ennek hiányában még pénzbüntetéssel is sújthatják. Ha nem sikerül megegyezni, a békéltető bizottsághoz lehet fordulni. De a vásárlók könyvébe pozitív tapasztalat is írható, amire egyre több a példa.