Hírek

A Magyar Kultúra Napját ünnepelte a Puskás-iskola

2020. január 22., 14:23

Zenével, tánccal, verssel, sőt színdarab-részlettel is ünnepelték a Magyar Kultúra Napját a Puskás Szakgimnázium diákjai. De országszerte és a városban is tartottak megemlékezéseket. Kölcsey Ferenc 1823. január 22-én fejezte be a Himnuszt. Ez a nap 1989-től vált ünneppé.

A Magyar Kultúra Napját ünnepelte a Puskás-iskola

A Puskás Tivadar Szakgimnázium több száz diákja és tanáraik közösen szavalták el a Himnusz mind a nyolc versszakát.

Kopácsi Martin – tanuló, Puskás Tivadar Szakgimnázium
„Hatalmas és felemelő érzés volt az, hogy az egész iskola gyakorlatilag együtt énekelte a himnuszt. Ez a magyar kultúrának egy olyan fontos pillanata, hogy az összes szívet megérinti.”

Az iskola régi hagyománya, hogy együtt ünneplik a Magyar Kultúra Napját. Az intézmény kilépett az iskolafalak közül, és a Savaria moziban idézték fel mindazon értékeket, amelyek a magyar kultúrán keresztül a nemzeti identitást erősítik.

Vöcsei Imre – igazgató, Puskás Tivadar Szakgimnázium
„Az évfordulóval kapcsolatos megemlékezések alkalmat adnak arra, hogy nagyobb figyelmet szenteljünk évezredes hagyományainknak, gyökereinknek, nemzeti tudatunk erősítésének. Felmutassuk és továbbadjuk a múltunkat idéző tárgyi és szellemi értéket.”

"Itt születtél, ezen a tájon, itt ringatott az édesanyád, itt indultál el az úton 6.55 s itt jártad ki az iskolát."

Zene, tánc, vers, sőt színdarab-részlet is szerepelt a műsorban. Az iskola jelenlegi és korábbi diákjai is felléptek.

Bodó Judit – tanár, Puskás Tivadar Szakgimnázium
„Nagyon szeretnek szerepelni és ez is egyfajta nevelési eszköz, hogy az iskolán kívül is megmutassák azt, hogy ők szabadidejükben miben tehetségesek. A műsor összeállítását kolléganőm Sarkadiné Gyetvai Zsuzsanna szervezte, és közel 100 fős stábot mozgatott meg.”

1823-ban január 22-én Csekén tisztázta le a Himnusz kéziratát Kölcsey Ferenc. Ennek tiszteletére Magyar Kultúra Napját 1989 óta ünnepeljük ezen a napon. A Puskás-iskola diákjai számára ez nap teljes mértékben az emlékezésé volt, ugyanis nem volt tanítás.