1965. augusztus 20-án avatták fel ünnepélyes keretek között az Ady téri autóbuszállomást, amely jelentős változásokat hozott Szombathely és a városkörnyék a távolsági autóbusz közlekedésében. A helyközi autóbuszállomás ezt megelőzően a mai Városháza helyén, a Bejczy utcában működött, míg a helyi járatok a Rákóczi utcából indultak.
Szabó András nyugalmazott főosztályvezető, Vasi Volán
„Akkor, amikor a helyközi autóbuszállomás a Bejczy utcából elköltözött ide az Ady térre, azzal egyidejűleg a Rákóczi utcából a Bejczy utcába került a helyi járatok végállomása. Így az 1965. augusztus 20-i Savaria Karnevál alkalmával már ott irányíthattam a helyi forgalmat.”
Pár hónappal az avatás után a helyi járatos buszállomás is az Ady térre költözött, majd később részben az Éhen Gyula térre. A tervek szerint a következő időszakban ebbe a térségbe költözhet az Ady téri helyközi autóbuszállomás is, mivel a városi önkormányzat itt egy intermodális közlekedési csomópont kialakítását tervezi. Ez több lesz mint egy egyesített busz és vasútállomás, ahol különféle szolgáltatásokat is igénybe vehetnek majd a város lakói, illetve az utazók.
Illés Károly alpolgármester Híradó 2015. március 12.
“Ennek a projektnek a tartalma a megvalósítás alapján 5 milliárdra rúg. Voltak már nagyobb számok is. Mi is figyelünk arra egyébként, hogy tartalma tekintetében a célszerűség és az észszerűség keretein belül valósuljon meg a beruházás. A beruházás lényegi eleme az, hogy az autóbusz-pályaudvar a kötött pályás közlekedéshez kapcsolódjon.”
A fejlesztés megvalósításához szükséges terület a város rendelkezésére áll. Most már csak arra várnak, hogy mikor nyílnak meg azok a pályázati források, amelyekből finanszírozhatják az intermodális csomópont beruházását.