A vasútépítés hőskorában létrejött 165 km hosszú, észak-dél irányú szakasz Bécs és az adriai kikötők összeköttetésében játszott fontos szerepet, fellendítette az ipart, és jelentős utasforgalmat bonyolított. Megnyitása lényeges momentum volt a város életében is, hiszen Szombathely a Dunántúl egyik jelentős vasúti csomópontjává vált - emelte ki köszöntőjében Puskás Tivadar.
Puskás Tivadar - polgármester
"A vasút kialakítása a gazdasági fejlődéssel volt egyelő abban az időben is."
A polgármester hozzátette: 4,5 milliárd forintos beruházás eredményeképpen néhány éven belül létrejön az intermodális pályaudvar, ami nagy lépést jelent majd a közösségi közlekedésben. 2013-ban megtörtént a Sopron-Szombathely vonal villamosítása, így gyorsabbá és sokkal inkább környezetbaráttá vált a vonatközlekedés. További terv, hogy a Szombathely-Zalaszentiván közötti szakaszt is fejlesszék - mondta a GySEV vezérigazgatója, aki maga is régi vasutas dinasztia tagja. A vonalnak ma is fontos szerepe van a személy- és áruszállításban egyaránt.
Kövesdi Szilárd - vezérigazgató, GySEV Zrt.
"Mind a két szempontból nagy a jelentősége most is. Személyszállítás szempntjából az elővárosi közlekedésben, a munkába járásban meghatározó Szombathely és Sopron esetében is. Azt szeretnénk, hogy ez így is maradjon, ennek érdekében csináltuk a fejlesztéseink egy részét."
A 150 esztendős jubileum alkalmából emléktáblát avattak a vasútállomáson, majd tortával ünnepelték a kerek évfordulót.