A legóból épített lánctalpas robot megmássza a holdmakettet és a fakockát a kráterbe dönti. Nemcsak egy adott pályán képesek mozogni ezek a szerkezetek, de zenélni, rajzolni és színt követni is tudnak. A Brenner-iskola robotika szakkörösei öt évvel ezelőtt egy számítógépről vezérelhető robotkarral kezdtek dolgozni, ma már harmadik generációs legórobotokkal kísérleteznek.
Vámosi Áron – 10. osztályos tanuló, Brenner-iskola
„Nekünk már játék, viszont az elején keményen tanultunk. Legózni tud az ember, nem azt kellett megtanulni, hanem a programozást, hogy hogy állnak össze egymás után, de szerencsére erre lett kifejlesztve ez a legó, hogy könnyen megtanuljunk, szóval így könnyű dolgunk volt.”
A Berzsenyi Dániel Könyvtárban tartott kétnapos kiállításon általános iskolások ismerkedhettek meg a legórobotok titkaival.
úgy működik, hogy van benne ez a központi egység, a tégla blikk, ez igazából egy mikroszámítógép, ebbe tudunk adatokat betáplálni”
Így játszva tanulnak a gyerekek, akik a szakkörvezető szerint olyan tudásra tesznek szert, amelyet a jövőben mérnöki pályán kamatoztathatnak.
Király Klaudia – tanár, Brenner-iskola
„Nagyon fejleszti a kreativitást, a logikát. Igazából a problémamegoldás fog ezáltal fejlődni, mert én nem mindig mondom meg a megoldást, hanem nekik kell rájönni, hogy most éppen miért nem ment fel, miért nem fordult el. Ahogy észreveszik, hogy mi volt a hiba, ezáltal fognak tudni rájönni újra a megoldásra”
A szakkör iránt egyre nagyobb az érdeklődés, az iskolában tíz robot van, ezekkel harminc diák játszik, illetve tanul hétről hétre, de sokaknak már otthon is van programozható legója. A legjobbakból álló csapat országos robotikaversenyen hatodik helyezést ért el.
Hírek
Robotika
Mintegy 140 diák láthatta a Brenner-iskola robotika szakköröseinek bemutatóját a Berzsenyi Dániel Könyvtárban. Vannak, akik már öt éve foglalkoznak legórobotok programozásával, az eredmények szerint egyre ügyesebben. A játék több mint szórakozás: fejleszti a képzelőerőt és a kreativitást.